Anda akhirnya mengambil risiko dan melabur dalam pisau yang baik – atau mungkin beberapa pisau yang baik. Sama ada cara, anda telah menghabiskan wang yang baik dan bilah anda layak tempat simpanan yang akan memastikan tepi mereka bersih selama mungkin. Inilah yang tidak untuk melakukan, dan tiga cara untuk melakukannya dengan betul.

The (Sangat) Cara Yang Salah untuk Menyimpan Pisau Anda

Menanggalkan pisau anda dalam laci bersama dengan alat dapur dan alat makan lain adalah idea yang buruk. Bukan sahaja pas pantas ke bilik kecemasan sekiranya anda mengambil bahagian perniagaan bilah apabila anda pergi untuk sudu ais krim, tetapi menggosok dengan objek logam yang lain boleh merosakkan pisau, menyebabkan ia menjadi membosankan dengan lebih cepat atau bahkan menyebabkan nicks dan takuk yang akhirnya perlu diperbaiki.

Jalan Yang Benar untuk Simpan Pisau Anda

Terdapat banyak pilihan penyimpanan pisau, dari berteknologi tinggi hingga gaya yang tinggi, pada pelbagai titik harga, dan semuanya boleh melakukan pekerjaan dengan baik jika digunakan dengan betul. Akhirnya, yang sesuai untuk anda mungkin mencerminkan betapa banyak kaunter atau ruang laci yang anda ada pada pelupusan anda.

Di dapur kecil dinding magnet dipasang di dinding mengambil kesempatan dari tempat yang kurang digunakan; jika anda mempunyai ruang yang mewah, laci pisau berdedikasi dengan sisipan slotted atau unit countertop akan memastikan pisau memisahkan dan dilindungi.

Walau bagaimanapun, pada akhir hari, mana-mana yang anda pilih, menyimpan pisau datang kepada satu perkara mengikut Gerrit Van Kempen dari Loaves and Fishes Cookshop di Bridgehampton, NY.

Kelebihan tajam tidak boleh menyentuh sekeping stok apabila disisipkan atau dialihkan, dan anda tidak boleh menyimpan pisau supaya ia berada di tepi yang tajam.

Lebih mudah berkata daripada dilakukan. Inilah cara tiga kadar penyelesaian penyimpanan pisau biasa.

(Kredit imej: Emma Fiala)

1. Bagaimana Menggunakan Blok Pisau dengan betul

Kebanyakan blok pisau memegang bilah yang digantung oleh pemegangnya, jadi ia tidak menyakitkan bilah sebaiknya ia diletakkan dengan selamat di dalam slotnya. Tetapi ia adalah semula jadi (dan praktikal tidak dapat dielakkan) untuk menyeret bilah di bahagian bawah slot kerana anda menjatuhkannya atau menariknya keluar.

Tip Petua: Satu penyelesaian yang mungkin, menurut Eivin Kilcher, homesteader, pembuat pisau, dan pengarang buku masakan yang akan menjadi lambang, adalah untuk menyelitkan pinggan pisau anda. Pilihan lain: Buat usaha sedar untuk menekan tepi belakang tumpul bilah melawan bahagian atas slot setiap kali anda mencapai pisau.

Atau cari unit yang mempunyai rongga yang dipenuhi dengan batang kayu atau plastik nipis. Ini mungkin kelihatan funky (saya mendapat satu berwarna merah cerah yang dipenuhi dengan lidi buluh yang dibungkus), tetapi kerana mereka boleh menampung bilah-bilah yang mana-mana saiz dan memelihara pisau yang dipisahkan tanpa meletakkan tekanan pada logam, mereka sebenarnya sangat baik dengan alat makan anda (seperti dan juga keping perbualan).

(Kredit imej: Pam Krauss)

2. Bagaimana Menggunakan Strip Magnetik

Satu alternatif yang tidak adil mendapat rap buruk adalah jalur magnetik. Pengawal ruang dinding yang dipasang di dinding umumnya mempunyai magnet yang kuat yang dikelilingi oleh dua jalur logam yang sedikit diangkat ke pusat. Mereka jalur logam nipis berfungsi untuk mengelakkan bilah dari bersentuhan dengan magnet itu sendiri; kerana kelebihan canggih sedikit berselerak, melainkan jika anda menamparnya pada pemegang willy nilly, hanya rata bilah, bukan beveled edge, sebenarnya menyentuh jalur-jalur tersebut.

Tip Petua: Untuk membuat dua kali ganda kelebihan tidak menyentuh logam itu, Van Kempen mengesyorkan meletakkan pisau anda di tepi pinggang terlebih dahulu dan perlahan-lahan melipat bilah ke atas pemegang.

Sekiranya anda menyukai fungsi jalur magnetik tetapi tidak suka rupa, Loaves and Fish menjual nombor kayu berpakaian seksi yang direka oleh Pott dengan berunding dengan chef Jerman Sophie Weiner (pisau yang ditangani dengan kayu sama dengannya). Bukan sahaja ia bergaya sebagai neraka, tetapi kayu juga lebih baik untuk bilah logam.

(Kredit imej: Emma Fiala)

3. Bagaimana Menggunakan Insert Laci

Pilihan Van Kempen lebih suka di dalam dapur sendiri adalah sisipan kayu atau laci bulu. Setiap pisau mendapat slot sendiri dan kelebihan tajam sepenuhnya dilindungi dari penggodaan atau geseran.

Tip Petua: Satu-satunya kaveat adalah pisau yang harus diletakkan perlahan-lahan ke dalam bukaan dari atas bukannya meluncur di tepi mereka. Dan menentang godaan untuk menggandakan dan meletakkan beberapa pisau dalam satu slot.

Dengan kata lain, melainkan jika anda mempunyai ruang laci yang mencukupi (atau hanya beberapa pisau), ini tidak akan menjadi susunan penyimpanan terbaik anda.

Mencari cara yang lebih kreatif untuk menyimpan pisau anda? Cuba ini!

Bagaimana anda menyimpan pisau anda? Berkongsi dengan kami dalam ulasan!