Apabila ia datang untuk memasak, ia tidak biasa bagi Parmigiano Reggiano untuk faktor yang tidak seimbang ke dalam resipi senjata anda. Terutama sekarang, apabila segalanya kelihatan seperti gratin-ed, casserole-ed, atau pudding-ed, apa-apa yang boleh bertindak sebagai sub adalah lebih selamat, terutamanya jika ia tidak hanya mempunyai harga yang lebih rendah, tetapi juga yang menakjubkan rasa.

Dan dengan kisah kejayaan yang menggembirakan tentang kejayaan perniagaan kecil di Amerika korporat, entah bagaimana ia kelihatan sebagai tambahan yang sesuai untuk jadual Thanksgiving anda.

Nama keju adalah SarVecchio, dan kami mencabar anda untuk mencari keju gaya ini – yakni, berusia, kristal, gila, dan parut-mampu – itu sebagai lurus yang lezat. Ada rasa manis yang menemani keju; anda hampir boleh menggambarkannya sebagai gula-gula. Oleh itu ia adalah harmonizer yang hebat dengan semua hidangan sampingan manis yang memakan mangsa yang memerlukan gigitan cheesey. Ia mempunyai rasa asin yang unik untuk keju gaya parmesan, tetapi garam itu ada untuk menyeimbangkan manisnya daripada mengambil kehadiran panggung tengah.

Kerana ia kurang kering daripada parmesan, SarVecchio sebenarnya membuat pelebaran yang lebih baik. Dan ia juga lebih mudah difahami. Cemerlang dengan wain, bir dan koktel, ia akan memudahkan peralihan dari papan pemotong anda di dapur ke papan pemotong semasa jam pembuka selera anda. Kecantikannya akan lebih sesuai untuk makanan Thanksgiving daripada parm, yang kadang-kadang boleh menjadi sangat masin dalam cara yang kuat, kuat.

Sekarang untuk kisah keju, cukup baik untuk memberitahu di sekeliling meja: Dalam pelbagai bentuk, SarVecchio telah dibuat sejak tahun 1940 di Antigo, Wisconsin, di kilang keju yang dulu menjadi kilang Kraft. Keju yang keluar dari tumbuhan itu selalu menjadi lebih baik daripada yang lain dari gaya yang sama yang datang dari tempat lain. Tiada siapa tahu bagaimana untuk menerangkannya. Mungkin susu, atau pembuatnya, tetapi parmesan gaya Amerika dari Antigo, Wisconsin, adalah istimewa.

Walau bagaimanapun pada tahun 1993, Philip Moris membeli Kraft. Oleh itu, kilang keju Antigo, pengeluar keju khas dan unik seperti itu, turut sama dengan perjanjian itu. Daripada berkata sayonara untuk keju yang telah mereka buat selama bertahun-tahun, majikan tumbuhan mengambil lompatan iman dan memutuskan untuk membeli harta mereka dari Kraft.

Sukar untuk keluar sendiri, terutamanya pada tahun pertama, apabila menjadi jelas kepada kumpulan pemilik baru (sekarang koperasi) yang memecah belah dari sebuah syarikat besar terbukti menjadi cabaran kewangan yang luar biasa. Tetapi pekerja tumbuhan mempunyai keyakinan penuh terhadap produk mereka, dan mereka terus, membuat produk yang hebat yang mereka percaya, dengan perhatian yang serius terhadap detail. Mereka enggan menjadi mangsa kepada matlamat syarikat besar untuk meningkatkan pengeluaran di semua kos.

Jelas sekali, mereka telah berjaya mendapatkan (lebih daripada) kembali pada kaki mereka dan keju sama seperti yang lazat … dan secara konsisten demikian, yang tidak selalu begitu mudah dilakukan!

Sekarang sebuah syarikat yang dikendalikan oleh keluarga yang dipanggil Sartori Foods memiliki cawangan Antigo, tetapi keju asli masih dibuat di bawah garis artisan yang ditawarkan oleh Sartori. Selama bertahun-tahun nama keju ini adalah Stravecchio, tetapi sekarang secara rasmi melalui dengan semua tangan-tangan, dan nama SarVecchio berada di sini untuk tinggal.

Cheesemaker semasa Larry Steckbauer, tuan parmesan dan keju romano, meletakkannya dengan baik: SarVecchio adalah “keju gula-gula.” Mungkin mencari resipi manis, cheesy adalah teratur.

Anda boleh mencari SarVecchio di Keju Murray untuk $ 15.99 / lb. Cari di mana-mana, walaupun! Kami telah melihatnya di Whole Foods dan lain-lain kedai keju tempatan, juga.

Nora Singley adalah seorang kekasih yang gemar keju, dan untuk beberapa waktu dia seorang cheesemonger dan Pengarah Pendidikan di Kedai Keju Murray di New York City, di mana dia terus mengajar kelas keju untuk orang ramai. Dia kini seorang penolong juru masak TV di The Martha Stewart Show.

Berkaitan: Bagaimanakah saya Boleh Menyelamat Keju Parmesan Kukus, Keringkan??

(Imej: Roti Tupai, digunakan dengan kebenaran)