Tahun lepas untuk ulang tahun saya, saya meminta item yang agak luar biasa. Daripada memilih saya lulus ke filem atau bahkan mainan berteknologi baru, ibu bapa saya membawa saya membeli-belah di Restoran Depot baru yang dibuka di sini di bandar, dan mereka membelikan saya dengan tepat apa yang saya mahu – kes pan liner – atau sebaliknya, lembaran gergasi kertas perkamen!

Saya tidak tahu pada masa itu, tetapi gaya pek kertas pepejal ini akan menjadi kawan terbaik baru saya. Ia akan digunakan untuk secara literal segala-galanya di dapur dan seolah-olah tidak pernah berkurangan. Keratan kertas selalu menjadi kejahatan yang perlu dalam buku saya. Anda tidak mahu kuki anda melekat, tetapi anda tidak mahu menyimpan kertas itu daripada menggulung pada helaian cookie sama ada.

Ia seolah-olah lebih mahal dan tidak pernah cukup pada roll untuk benar-benar membawa anda melalui separuh daripada cetakan percutian kami. Ia hanya satu lagi cara untuk Martha Stewart untuk memberitahu saya bagaimana saya perlu menghabiskan lebih banyak pada usaha dapur saya – sehingga saya mengetahui apa yang digunakan oleh pro.

Kotak rata yang besar ini seolah-olah rumit pada mulanya (anda dapat melihatnya bersembunyi di bawah pulau dapur kami, disandarkan pada bakul IKEA, kembali ke lawatan dapur saya sebelumnya) dan memerlukan rumah … dan cepat! Sebaik sahaja kami mendapati tempat yang baik untuk mengekalkannya, ia menjadi alat dapur kami. Sangat mudah untuk mengeluarkan lembaran apabila diperlukan dan sebaik sahaja anda tidak perlu mengukurnya dari roll lagi, ia mengagumkan berapa banyak perkara yang anda boleh gunakan untuk.

Di dapur kami, kami menggunakan kuali dan separuh helaian penuh, jadi kertas boleh digunakan sama ada saiz standard atau dilipat separuh. Dalam masa beberapa hari, kami menggunakan kertas tipis semata-mata untuk membakar sekali-sekala untuk menggunakannya setiap hari. Kami telah mengeluarkan satu atau dua lembar untuk menutup kaunter dengan sekejap apabila mungkin memerlukan sedikit perlindungan, atau menggunakan lembaran yang dilipat sebagai penutup untuk periuk atau piring terbuka di dalam peti sejuk. Kami meletakkannya di bahagian bawah panci panggang kami untuk membersihkannya dengan mudah dan juga menggunakannya untuk projek kraf.

Jika anda tidak dapat mencari seseorang untuk membawa anda ke Restoran Depot atau rumah bekalan berhampiran anda, terdapat beberapa pilihan dalam talian yang ada. Sudah menjadi item yang paling disukai di dapur kami dari suami saya dan saya sendiri dan telah membersihkan dan menyiapkan kerja snap! Sekiranya rumah itu terbakar dan kita hanya boleh mengambil satu kertas (selain daripada anjing) kertas kertas mungkin berada di bahagian atas senarai itu. Apa? Anda tidak tahu kapan anda perlu membuat beberapa brownies!

Berkaitan:
• Petua Pantas: Bagaimana Mengarahkan Pan Kue dengan Kertas
• Petua Baking: Bagaimana Barisan Baking Pan dengan Perchment
• Petua Pantas: Gunakan Kertas Kertas sebagai Muffin Cup Liners

(Imej: Sarah Rae Trover)