Boeuf Bourguignon yang sudah masak

(Kredit imej: Emma Christensen)

Anda membuat rebusan, jadi anda mengambil pakej bertanda “daging rebus” di kedai – masuk akal, bukan? Tidak begitu pantas. Terdapat beberapa sebab yang baik yang anda mungkin ingin meletakkan daging rebus dan mengambil potongan lain.

Daging Kacang Campuran Sukar untuk Masak

Pakej daging rebusan pra-potong sering dikumpulkan oleh jagal atau daging dari kemungkinan dan berakhir dari luka yang lain. Walaupun ini mungkin terdengar seperti perkara yang baik – viva varieté! – Ini sebenarnya bukan berita terbaik untuk rebus anda.

Semua sekerap kecil dari kumpulan otot yang berbeza sering memasak agak berbeza. Sesetengah mungkin mengambil masa lebih lama atau lebih perlahan, mengakibatkan beberapa gigitan yang lembut dan beberapa gigitan yang sukar dan kenyal. Selain itu, sesetengah sisa mungkin agak kurus, sementara yang lain mengandungi banyak lemak, dan yang lain pula mempunyai banyak gandum. Ketidakkonsistenan ini menjadikannya sukar untuk memasak rebusan di mana setiap gigitan memberi anda pengalaman yang sama dan lazat.

Bagaimana Membuat Stew Beef dari Scratch

(Kredit imej: Emma Christensen)

Apa yang Harus Anda Kerjakan Sebaliknya

Pilihan utama saya untuk semua resipi rebus adalah panggang chuck. Potongan ini berasal dari otot bahu yang bekerja keras, dan pada awalnya agak sukar, kiub panggang ayam terputus ke dalam gigitan yang lembut, lezat, dan berperisa yang memasak sepanjang perjalanan memasak. Panggang bulat, panggang ayam, dan panggang periuk juga semua pilihan yang baik untuk panggang.

Beli keseluruhan panggang dan potong ke dalam keping anda. Ini adalah satu lagi bonus untuk membeli daging rebusan pra-potong – anda boleh memotong kepingan-kepingan ke dalam saiz yang seragam dan juga memangkas mana-mana gristle yang anda jumpai.

Apabila Membeli Stew Meat adalah Pilihan Hanya

Jika daging rebus adalah satu-satunya perkara yang anda boleh cari atau jika harga jualan terlalu baik untuk diluluskan, itu baik-baik saja-anda masih boleh membuat rebus yang baik-hanya pandai mengenainya. Lihatlah semua pakej dan cuba cari yang mana kepingan kelihatan sama mirip, saiz yang agak seragam, dan mempunyai jumlah yang baik dari striping putih (lemak dan tisu penghubung) sepanjang.

Kembali ke rumah, pergi ke atas kepingan dan trim jauh mana-mana genggam besar yang anda lihat. Seterusnya, potong daging ke dalam kepingan kira-kira saiz yang sama supaya mereka memasak sama rata mungkin. Setelah rebusan masak, periksa setiap kali untuk melihat bagaimana daging itu akan datang. Sekiranya anda melihat beberapa bahagian yang mula jatuh ke dalam potongan lembut, sementara yang lain masih keras, anda boleh menarik kepingan-kepingan yang telah selesai daripada rebus dan menambahnya kembali pada akhirnya-atau biarkan mereka hancur dan nikmati lebih tebal dan gemuk rebus.