Di sana anda duduk dengan mi panjang dan hanya periuk pendek untuk mendidihnya. Tiba-tiba konflik umur tua memecahkan mie anda atau tidak ada pada anda. Ada yang mengatakan ia adalah nasib buruk, ada yang mengatakan ia adalah bentuk yang tidak baik. Di mana anda berdiri?

Kebanyakan orang Itali akan memberitahu anda bahawa memecahkan mi adalah nasib buruk. Sesetengah orang adalah ok dengan huru-hara yang pecah mi boleh membuat dan snap pergi untuk membuat segala-galanya sesuai supaya mereka boleh berjalan jauh dari dapur. (Mari kita hadapi: 5 minit yang diperlukan untuk pasta untuk mendidih anda boleh mendapatkan beberapa perkara yang dicapai! Plus, kadang-kadang lebih mudah bagi pasta untuk berputar di atas garpu apabila lebih pendek lagi, kan?)

Jika anda ingin mengelakkan pecah pasta anda dan mahu semuanya dalam periuk, cuba tambahnya, tunggu beberapa minit sekali mendidih dan selebihnya dari mi perlu cukup lembut untuk dilipat ke dalam periuk anda.

Di manakah anda berdiri di hadapan pecah pasta? Adakah anda pemutus dan penipu atau adakah anda meninggalkan selai kanji yang panjang? Marilah kita tahu di bawah!

Berkaitan: Buat Pasta Segar yang Hebat di Rumah: Petua dari ibu mertua Itali saya

(Imej: ahli Flickr Bum Perjalanan yang dilesenkan untuk kegunaan oleh Creative Commons)