(Kredit imej: 365 Hari Crockpot)

Kitchn’s Pautan Delicious lajur melambangkan resipi kami teruja dari blogger yang kami suka. Ikuti setiap hari minggu kerana kami menyiarkan kegemaran kami.

Adakah anda seorang dari 300,000 orang yang membeli Instan Pot di Amazon Prime Day tahun ini? Jika begitu (atau jika anda sudah menjadi pemilik bangga), sudah tiba masanya untuk meletakkan alat dapur kegemaran Amerika untuk digunakan dengan baik dan membuat makan malam ayam yang mengambil masa enam minit * untuk memasak.

* Plus 10 minit pembebasan tekanan semula jadi, tapi itu kacang kecil dalam skema besar perkara, betul?

Instan Pot adalah binatang sendiri. Belajar cara menggunakannya seperti plot Bagaimana untuk melatih naga anda – pertama, anda adalah peer yang ditekan untuk menangkapnya, maka anda ingin membunuhnya, tapi akhirnya, anda berteman dengannya. Metafora naga yang menyalakan, belajar cara memasak di dalam Pot Instan anda adalah perjalanan (seperti kebanyakan filem Dreamworks). Okay, okay, saya sudah selesai.

Sekarang mari kita buat ayam ini. Hidupkan Pot Segera anda ke tetapan sauté. Setelah panas, tambahkan mentega, biarkan ia meleleh, kemudian tambah bawang. Sauté hingga lutung dan kemudian masukkan bawang putih untuk 30 saat yang cepat supaya mereka tidak terbakar. Masukkan sup ayam, serbuk bawang putih, lada, garam, cendawan, dan ayam. (Anda juga boleh memasak pasta dalam Instan Pot secara serentak jika anda mengikuti arahan ini dan dapatkan periuk bersaiz khas.)

Inilah bahagian gila: Tutup periuk, pastikan tudungnya selamat, dan tetapkan butang tekanan masak selama enam minit. Itulah masa yang diperlukan untuk memasak dada ayam 1/2 inci (!!!). Bahagian terpanjang resipi ini menunggu 10 minit untuk tekanan untuk dibebaskan secara manual, tetapi saya memberi jaminan bahawa ia akan berbaloi.

Keluarkan Pot Instan anda kembali ke tetapan sauté untuk menamatkan sos dengan menambah setengah setengah tepung, tepung, keju Parmesan, dan bayam. Dan anda sudah selesai!

→ Dapatkan Resipi: Segera Pot Bawang Putih Parmesan dari 365 Hari Crockpot

(Kredit imej: Joe Lingeman | Kitchn)

Lebih banyak Resipi Segera Segar Delicious dari Kitchn

  • Barbacoa Pot Segera
  • Cara Membuat Risotto Mudah dalam Pot Segera
  • Cara Memasak Payudara Ayam dalam Pot Segera