Apa yang anda memasak untuk makan malam malam ini? Adakah anda sedang memasak untuk makan satu mangkuk yang cepat dan mudah? Cuba yang satu ini, atau variasi padanya – itu hanya pasta, daging, dan sayur-sayuran.

Kami benar-benar terkena dengan cincin pasta kecil ini dari Trader Joe – mereka seronok untuk memasak dan makan! Kanak-kanak suka juga.

Kami membeli sosej sedikit dari penjual ladang kegemaran kami di pasaran – sosej Itali pedas buatan sendiri. Kami juga mendapat sedikit bayam bayam segar dan beberapa bawang putih baru.

Ini adalah hidangan yang baik untuk menunjukkan betapa sedikit daging yang boleh merasakan dan memperdalam hidangan keseluruhan. Anda tidak perlu banyak untuk membuat ia rasa hebat dan mengisi.

Semua ini memasak secara literal 15 minit, dan anda boleh menggantikan apa-apa pasta, daging tanah, atau sayur-sayuran. Gunakan juga keju yang baik!

Anelletti Pasta dengan Sosej dan Hijau
1 paun anelletti dari Trader Joe
Minyak zaitun
1/4 paun sosej Itali atau pedas, hancur
4 ulas bawang putih, cincang
Empat gunting besar bermusim seperti bayam bayi atau arugula
1/2 cawan parut keju Pamesan

Masak pasta dalam air masin. Ia harus masak selama 12-13 minit. Tiriskan dan ketepikan.

Di dalam periuk besar yang sama, masak pasta, panaskan sedikit minyak zaitun dan tambah sosis dan bawang putih yang hancur. Masak di atas api sederhana sehingga sosej dimasak.

Tambah sayur-sayuran dan masak sehingga hampir tidak layu, kemudian tambah pasta dan keju dan kacau sehingga semua digabungkan dan gooey – kira-kira dua minit. Hidangkan dengan keju tambahan.

Asalnya diterbitkan pada 9 April 2008.

(Imej: Faith Hopler)