The Sherry Cobbler koktail alkohol rendah dari buku Dinah Sanders, The Art of the Shim.

(Kredit imej: Kelly Puleio)

“Minum lebih banyak, kurang mabuk,” adalah janji Dinah Sanders ‘ Seni Shim, sebuah buku yang penuh dengan minuman beralkohol yang lebih rendah yang tidak mengorbankan kerumitan koktail demi libations yang lebih rendah.

Jadi, apa yang shim? Mengapa mereka lebih rendah dalam alkohol, dan, yang paling penting, adakah mereka benar-benar pergi dengan sarapan pagi? Saya bercakap dengan Dinah minggu ini untuk mendapatkan sudu di dalam koktail gaya yang menarik ini.

(Kredit imej: Kelly Puleio)

Tetapi pertama, beberapa nota di buku itu sendiri. Sanders bermula dengan menjelaskan mengapa dia tertarik dengan apa yang dia kini panggil shim. Koktel adalah satu titik hubungan sosial yang hebat; menghirup minuman yang baik perlahan-lahan di bar dengan kawan adalah cara yang baik untuk mengejar dan menikmati rasa sesuatu yang baik. Seperti kata Sanders:

Kami minum untuk menyambung. Sambungan yang dibuat tidak hanya dengan rakan-rakan kami – mereka berada di pihak bar atau melayani kami melintasinya – tetapi dengan deria kami dan perasaan kami sendiri.

Tetapi melainkan jika anda mempunyai kepala yang benar-benar keras, atau sanggup berani mabuk, ada batas yang ketat untuk berapa lama petang di lounge koktel boleh bertahan sebelum anda bertukar kepada air soda atau sesuatu yang kurang menarik. Sanders menulis buku ini untuk meneroka jalan tengah – koktel yang mempunyai semua kerumitan dan sejarah klasik tetapi itu tidak akan membuat anda, seperti yang dikatakannya, “bodoh, sedih, atau sakit.”

Dia mengikat seni shim ke hospitaliti, juga berkata:

Tuan rumah yang baik – sama ada di rumah atau dalam suasana profesional – harus dapat memberikan pengalaman yang menyenangkan minuman sempurna untuk tetamu di mana-mana di sepanjang spektrum dari ‘lurus, tidak ada pengadil’ hingga teetotaler. Seperti bartender Kitty Gallisá dari Nopa berkata, “Ia sentiasa baik untuk mengetahui di mana tetamu berada di petang mereka. Adakah koktel pertama? Pertama banyak atau hanya satu? Mungkin anda telah minum untuk sementara waktu dan memerlukan sedikit rehat tetapi tidak semestinya perlu menghirup air. Koktel alkohol rendah adalah cara terbaik untuk merangsang citarasa anda, bersikap sosial, dan meneroka kebanyakan bahan pencampuran yang tersedia. ”

Saya sukakannya. Dan saya pasti boleh mengaitkan dengan ingin mencuba satu lagi minuman, kerana rasa ingin tahu dan keseronokan, tetapi tidak boleh mabuk. Setakat ini, saya menikmati buku ini, yang menawarkan lebih daripada 50 koktel dan pilihan pemilihan dan nasihat yang kaya dari bartender profesional. Foto-foto itu sepatutnya disebut juga; mereka cantik, dengan kedalaman dan kejelasan yang menunjukkan minuman yang indah.

Cari buku: Seni Shim: Koktel Rendah Alkohol untuk Mengekalkan Tahap Anda oleh Dinah Sanders

Lawati laman web Dinah: Seni Shim

Bercakap Shims dengan Dinah Sanders

Dinah Sanders

(Kredit imej: Kelly Puleio)

S: Jadi, apa yang shim?

A: Shims adalah koktel rendah alkohol dengan tidak lebih daripada setengah satu semangat kuat-dan dengan semangat yang kuat saya maksudkan apa-apa alkohol 40% mengikut jumlah atau ke atas, jadi perkara-perkara seperti gin, wiski, rum, minuman keras lebih kuat. Selain daripada perbezaan kandungan alkohol, shims berkisar seperti dalam gaya dan rasa: pahit manis, berpakaian santai.

Q: Anda datang dengan perkataan “shim” untuk minuman beralkohol rendah ini, bukan? Kenapa perkataan ini?

A: Ya. Saya suka koktel, tetapi mereka keras pada badan, jadi kira-kira sepuluh tahun yang lalu saya mula mengumpul resipi untuk minum minuman keras yang akan membolehkan saya melanjutkan waktu malam. Apa yang mengejutkan saya adalah walaupun minuman ini sangat penting dalam sejarah koktel dan mewakili hampir setiap gaya minuman, tidak ada istilah yang ada yang lain selain definisi panjang berdasarkan apa yang mereka tidak (‘ bukti koktel ‘) atau sebaliknya hanya mewakili subkategori (‘ minuman berasaskan wain ‘).

Ibu saya melakukan banyak pertukangan ketika saya dewasa sehingga saya biasa dengan istilah ‘shim’ untuk bit kecil kayu yang digunakan untuk menjaga semua peringkat (seperti ketika membingkai pintu atau tingkap). Lebih menarik lagi, perkataan yang sama digunakan untuk kegunaan restoran kecil untuk menyimpan jadual daripada goyah. Sempurna untuk jenis minuman yang membantu mengekalkan tahap anda!

(Kredit imej: Kelly Puleio)

Q: Adakah ada cermin tertentu yang anda fikir akan sangat sesuai untuk sarapan pagi? Sebagai omelet hujung minggu, misalnya?

A: Nah, pertama kita harus mengakui kedua-dua kem yang kuat di dalam bidang minuman brunch: Mimosa dan Bloody Mary. Mimosa sudah menjadi shim. Terdapat beberapa cara untuk pergi untuk shim dalam gaya Bloody Mary, tetapi saya suka Michelada terbaik. Ia mendapat kepuasan yang anda inginkan ditambah gelembung bir yang gurih-dan jika tomato bukan benda anda, ia benar-benar pilihan.

Di luar dua kegemaran besar ini, dunia adalah pilihan yang indah. Saya amat berpuas hati dengan Epiphany Shaher Misif dengan rasa timun dan anggur yang cerah. Memilih ramuan pagi tradisional seperti limau gedang atau buah beri adalah cara yang hebat untuk mencari keserasian. Sebagai Champagne Julep, sebagai contoh, boleh menjadi sangat sesuai.

Q: Apabila stok bar rumah untuk shims, ada tiga atau empat botol yang sangat penting?

A: Saya seorang peguam bela besar untuk membina minuman bar rumah anda dengan minuman: mencari titik permulaan-sesuatu yang anda ada di bar, saudara yang lebih rendah bukti koktail yang kuat yang anda suka, resipi yang mirip dengan jenis minuman anda -Memilih ramuan untuk itu dan belajar membuatnya. Kemudian lihat apa lagi yang boleh anda buat dengan bahan-bahan itu, membina botol dengan botol ke wilayah baru, tetapi selalu berdasarkan pilihan segera, lazat untuk hosting rumah. Buku ini mempunyai kedua-dua bahagian untuk menubuhkan bar rumah anda dan pada sudut-sudut untuk penjelajahan-oleh suasana hati, mengikut jenis, bahan, dan oleh era.

Contohnya mungkin peminat Manhattan yang memutuskan untuk mencuba Cocktail Campuran Cherry dan membeli Carpano Antica Formula vermouth manis, vermouth Noilly Prat kering, minuman keras maraschino, minuman keras aromatik, dan ceri Maraschino sebenar. Dari sana, mereka dapat meneroka minuman pedas dan merangsang seperti Devil-Breathing Devil (yang juga menggunakan Carpano Antica), atau satu lagi koktail manis seperti Chrysanthemum (yang juga menggunakan vermouth kering), atau sesuatu juga dari era Larangan seperti Diplomat (yang mempunyai minuman keras maraschino dan terus meneroka vermouth).

Yang mengatakan, sebaik sahaja anda mendapati beberapa kegemaran, anda mungkin akan mendapati bahawa anda akan sentiasa mempunyai sekurang-kurangnya satu botol vermouth, sherry, dan amaro di tangan sepanjang masa.

Terima kasih banyak, Dinah!