Ada lagi eggnog? Sama ada ia dibeli di kedai atau buatan sendiri, berduri atau vegan, terdapat begitu banyak cara untuk menikmati rasa yang kaya, manis, pala. Dari latte eggnog ke sirap panekuk dan icing cepat, berikut adalah (lebih daripada) 10 kegunaan lazat. Kongsi idea kreatif anda sendiri dalam komen juga!

Kopi: Tuangkan beberapa eggnog ke dalam kopi biasa anda, atau pergi keluar dan buat gaya lanskap eggnog Starbucks.

Roti Bakar: Pengganti eggnog untuk susu dalam resipi toast kegemaran Perancis anda. Ia akan menjadi lebih istimewa dibuat dengan challah.

Pancakes: Sub eggnog untuk susu dalam lempeng. Waffles, dan crêpes juga; kami suka bunyi crêpes ini di Pics-O-Andrea.

Sirap: Melangkah lebih jauh dengan pancake dan wafel yang berperisa seperti eggnog sirap. Cuba resipi ini dari Dine & Dish.

Oatmeal: Tambah percikan eggnog ke semangkuk oat kosong atau sesuatu yang lebih bermusim, seperti Baked Labu Steel Cut Oatmeal.

Puding roti: Penggunaan hebat untuk eggnog yang sisa dan sisa roti. Tukar beberapa susu untuk eggnog dalam resipi puding roti asas kami.

Puding beras: Sekali lagi, inilah cara untuk mengubah dua jenis sisa: eggnog dan beras (putih atau coklat). Perlukan resep untuk memulakan anda? Kami sukakan Lemon Rice Pudding ini.

Smoothie: Menambah baik dengan mana-mana smoothie, atau cuba resipi Averie Cooks untuk Smoothie Eggnog Chai.

Kek: Sekiranya anda mendapat setengah cawan eggnog, anda boleh membuat Whipped Eggnog Loaf Cake. Perlu kita katakan lebih banyak?

Icing: Sapu beberapa ais krim eggnog untuk kue, scone, dan kue gula. Berikut adalah resipi untuk Quick Sugar Icing.

Berkaitan: Apa Yang Boleh Saya Lakukan Dengan Eggnog Sisa?

(Imej: Nora Maynard)