Adakah anda membeli buah zaitun di bar zaitun tempatan anda? Maksud saya, siapa yang boleh menentang tumpukan Castelvetranos dan Kalamatas? Sebagai orang yang akan membeli buah zaitun di atas kerepek kentang setiap hari, kawasan runcit ini adalah kelemahan mutlak.

Tetapi adakah zaitun bar benar-benar berbaloi? Saya mula tertanya-tanya – mengapa saya tidak membuat zaitun saya sendiri? Nampaknya begitu mudah!

Bar zaitun terlalu menggoda, biasanya. Berenang di kolam individu minyak zaitun, cuka, dan herba, orang-orang kecil ini praktikal memanggil nama saya. Saya lapisan bawang putih yang disumbat zaitun hijau dengan varieti Niçoise dan picholine dan cuba untuk menahan keinginan untuk mengatasinya dengan sesuatu pedas yang akan membatalkan semua perisa itu. Kemudian, dengan gunung zaitun kecil di tangan, saya menuju ke checkout. Cue masa kejutan pelekat yang tidak dapat dielakkan. Pada $ 7 atau $ 8 per paun, rang undang-undang rak cepat dengan setiap scoop.

Jadi, mari melangkau bil tersebut dan cuba sebaliknya di rumah.

Di rumah, saya mula dengan sebotol zaitun yang benar-benar murah dan tidak mewah, bertukar kepada rak rempah, menambah sedikit lemon zest, dan drizzled dengan minyak zaitun yang berkualiti.

Hasilnya, tentu saja, sangat hebat. Perasa hanya diperbaiki dengan satu atau dua hari di dalam peti sejuk, dan jika saya tidak makan mereka semua, saya pasti saya boleh memberitahu anda bahawa pada satu minggu mereka akan menjadi Perdana mereka. Kejayaan! Zaitun yang diasinkan yang tidak akan memusnahkan belanjawan.

Berikut adalah 3 resipi yang hebat untuk dicuba semasa menghirup zaitun anda sendiri di rumah:

  • Zaitun Berair Citrus – Bon Appétit
  • Zaitun yang diasinkan dengan ketumbar – Jujur Yum
  • Gin Berasaskan Olives – 101 Cookbooks

Walaupun kita mengenai topik ini, apakah jenis zaitun kegemaran anda? Dan adakah anda pernah mengasinkan mereka di rumah?

(Imej: SergeBertasiusPhotography / Shutterstock)