Banyak khabar angin telah diedarkan beberapa tahun tentang daging lembu istimewa ini dari Jepun di mana lembu dikawal setiap hari dan memberi makan bir yang tetap. Sejak itu, kami telah melihat daging kobe dan kobe-gaya di pasaran dan mempunyai peluang untuk mencuba untuk diri kita sendiri. Apa yang anda fikirkan tentang daging lembu ini?

Mari kita dapatkan beberapa fakta kami lurus. Kobe daging lembu berasal dari baka tertentu yang disebut lembu wagyu, yang dibesarkan dan disembelih di wilayah Kobe di Jepun. Mereka pada asalnya diperkenalkan ke rantau ini sebagai hewan kerja untuk membantu pertanian padi, tetapi akhirnya menjadi lembu sapi sebagai penggunaan daging sapi di Jepang meningkat. Sifat terpencil rantau Kobe menyebabkan perubahan kecil dalam amalan genetik dan pengendalian selama bertahun-tahun, akhirnya mengakibatkan lembu dengan daging unggul.

Adakah lembu benar-benar makan bir? Ya, tetapi alasan utama untuk merangsang nafsu makan selama musim panas. Mengurut otot mereka dan memberuskan kot mereka dengan tujuan juga dipercayai untuk memastikan daging lembut. (Maklumat ini adalah mengikut “> Bacaan Lebih Lanjut – Jepun Menyambut Anda: Kobe Beef Terkenal Dunia “> Biro Perjalanan Jepun)

Sama ada atau tidak anda percaya amalan-amalan ini membuat apa-apa perbezaan, bukti adalah dalam daging lembu. Sekiranya ada daging yang boleh digambarkan sebagai “cantik,” itulah ia. Lemak putih yang cerah berlekuk-lekap membuat kontras dengan merah dan mendalam dari otot. Tekstur lembut dan lembut, dan daging dan lemaknya sangat beraroma.

Tidak menafikan ini adalah barangan berkualiti tinggi dan kami pasti menikmati hidangan kobe daging lembu yang kami ada. Kami akan berhenti mengatakan bahawa ia sebenarnya lebih baik daripada yang lain. Kobe daging lembu nampaknya satu dalam kategori daging yang sangat baik.

Apa pendapat kamu?

Berkaitan: Apakah Deal dengan Truffles?

(Imej: ahli Flickr Yogma dan VirtualErn berlesen di bawah Creative Commons)