Saya sering ingat ibu saya bangun pada waktu pagi pada hari Thanksgiving untuk memulakan ayam belanda percutian kami. Mengetahui bahawa ayam belanda memerlukan beberapa jam untuk panggang sebelum tetamu tiba tengah hari, dan dia akan memerlukan ruang ketuhar untuk menamatkan sisi juga, permulaan awal adalah satu-satunya cara dia tahu untuk membuat kalkun makan siang yang mungkin.

Sekiranya dia hanya tahu bahawa bukan sahaja dia boleh memperlahankan ayam belanda sepanjang malam, tetapi burung yang dihasilkan juga akan menjadi lebih berair dan lembut daripada kaedah beg tradisionalnya, dia mungkin mendapat lebih banyak tidur dan menikmati cuti lebih. Perlukan ayam belanda tengah hari tanpa kenaikan pagi? Berikut adalah cara untuk memanggang ayam belanda anda dalam semalam.

(Kredit imej: Joe Lingeman)

Untuk Memasak Semalaman Tanpa Tekanan, Hanya Tambah Air

Apabila memasak ayam belanda besar (kita bercakap 20 hingga 22 paun) atau merancang untuk makan Thanksgiving pada awal hari, pastikan ayam belanda akan dimasak dalam masa yang cukup untuk kehilangan tidur. Andrea Watman, ketua katering untuk pasaran Zabar yang terkenal di New York City, mendedahkan rahsianya kepada hari kalkun yang santai: memasak burung dalam semalam.

Dia bercadang untuk mendapatkan ayam belanda di dalam ketuhar pada pukul 11 ​​pagi, tidur di tengah malam, dan bangun untuk mengambil burung itu keluar dari ketuhar untuk menyejukkan pada pukul 7 pagi. Bagaimana dia mengelakkan seekor burung kering yang terlalu matang? Watman menambah air ke pan panggang (cukup untuk mencapai rak panggang tanpa menyentuh ayam belanda itu sendiri). Dia menegaskan bahawa ini adalah turkey yang lemah. Ayam belanda bermula dengan letupan panas, memanggang selama 30 minit pada 400ºF dan menamatkan dengan masak yang perlahan pada 250ºF hingga 7 a.m. Itu kira-kira lapan jam memasak, bebas stres.

Satu lagi kaveat untuk memanggang semalaman? Anda tidak boleh mengetuk burung ini. Sebaliknya buat pemadat atau berpakaian di luar burung untuk memastikan kedua-dua ayam belanda dan peminum dimasak sepenuhnya. Dan jangan lupa untuk memeriksa temp. Burung ini perlu mencapai 165ºF di bahagian paha yang paling tebal untuk dilakukan.

Pernahkah anda cuba memasak ayam belanda anda semalaman?

Baca Lagi: Resipi Turkey Overnight Turkey di Zabar