Bagi kita yang tinggal di pangsapuri tanpa akses ke halaman atau ruang luar peribadi, menggunakan broiler adalah salah satu cara kita masih dapat menikmati beberapa hidangan kegemaran barbeku. Panas panas yang kuat dari broiler menyerupai keadaan panggangan, dan meninggalkan pintu ketuhar membawa kami bahkan satu langkah lebih dekat!

Heather Solos of Home Ec 101 menerangkan bahawa menjaga pintu pintu semasa memasak membantu dalam dua cara:

1) Ia membantu melepaskan stim, jadi persekitaran ketuhar tetap kering dan panas – seperti yang anda mahu semasa memasak. Stim juga menghalang makanan daripada membina kerak yang baik!

2) Ia membantu memastikan terlalu banyak panas dari bangunan. Ini akan membakar makanan anda dan bukan hanya memasak permukaan yang paling dekat dengan elemen pemanggang dan juga boleh menyebabkan unsur pemanasan di dapur anda dimatikan.

Nasihat Heather adalah untuk ketuhar elektrik, tetapi kita benar-benar berfikir ini adalah cara yang baik untuk mencuba dengan ketuhar gas juga. Dalam kedua-dua kes, manual pemilik untuk ketuhar anda akan menerangkan cara terbaik untuk memanggang.

Adakah anda makan dengan oven pintu ketuhar?

Semak Pos Penuh!
• Kenapa Kami Meninggalkan Ajar Pintu Oven Sementara Broiling? dari Home Ec 101

Berkaitan: Cara Bongkar Steak di Oven

(Imej: Emma Christensen)