Ia adalah musim keju kambing. Hidupkannya, dengan kemerosotan jenis yang berbeza. Biasanya, keju krim triple akan dibuat dengan susu lembu sahaja, seperti yang lebih kaya, lebih amped-up brie … iaitu, melainkan jika anda mencari Nettle Meadow Kunik, pengikatan yang paling unik yang meninggalkan banyak yang akan bersyukur.

Kunik mengahwini kekayaan krim triple dengan kerumitan keju kambing yang hebat. Tetapi bagaimana? Jawapannya terletak pada nombor: 75% susu kambing, 25% seluruh jantan lembu Jersey (dari baka lembu dengan kandungan lemak mentega tertinggi), dan 84% lemak susu, begitulah. Itulah nombor terakhir yang menjadikan Kunik satu treme triple; mana-mana keju lebih 84% dalam kandungan butterfat diklasifikasikan sebagai sedemikian.

Kelebihan cepat: krim triple tidak menipu sebagai penggemukan seperti yang anda fikirkan: kerana lemak dalam keju ditimbang di bahagian-bahagian setiap bahan kering, keju kelembapan tinggi seperti Kunik sebenarnya akan mempunyai lebih banyak berat air daripada jumlah yang sama berusia, keju keras seperti parmigiano. Auns untuk auns, keju berkrim, tersebar sebenarnya kurang menggemukkan daripada keju padat, kering.

Kembali ke perkara di tangan: Kunik dibuat di Pegunungan Adirondack di Nettle Meadow Farm oleh Lorraine Lambiase dan Sheila Flanagan. Sebagai tambahan kepada Kunik, ladang itu membuat keju kambing segar, dan bahkan mempunyai tempat perlindungan binatang, di mana haiwan ladang yang telah bersara hidup keluar. Keju mereka dibekalkan dengan segala-galanya dari lobak ke lemon verbena kepada madu dan lavender, dan mereka telah mula membuat keju susu triple, juga dibuat dari lembu, domba, dan susu kambing.

Entah bagaimana, seolah-olah melalui pengendalian ajaib curd, mereka telah mencipta keju dinamik, tetapi ringan – dengan tekstur yang luar biasa seperti itu, anda akan bersumpah anda memakan keju krim disebat. Ia berbulu seperti yang boleh, seperti kek keju yang paling ringan yang pernah ada, dan membuat hujah yang cemerlang terhadap salah satu daripada satu-satunya penjelmaan yang lain dari keju kambing yang dibelai secara mendalam yang anda akan lihat gaya ini – kambing brie, yang cenderung menjadi seperti industri dan di mana-mana sebagai apa yang dipanggil “biasa” brie.

Ini, sebaliknya, adalah unik. Rasa ini halus, bersih, dan cerah. Tidak seperti apa-apa lagi, benar-benar combo lazat yang lazat dari lembu dan kambing, dengan kulit yang pada pandangan saya topeng kelezatan pasta, jadi biarkan itu selain. Kunik adalah buatan tangan, yang dibuat oleh hanya beberapa orang (dan haiwan) yang bertentangan dengan banyak orang, dan orang-orang yang basah, lembab yang lembut itu digeruk dengan rapi, roda dengan roda. Hasilnya adalah puck yang paling tersebar, paling mentega, gila, sedikit kambing yang akan melakukan keajaiban di atas roti kacang atau salad, tetapi yang paling besar berdiri sendiri.

Berkaitan: Spotlight Seasonal Cheesemonger: Keju kambing

Nora Singley adalah seorang kekasih yang gemar keju, dan untuk beberapa waktu dia adalah Cheesemonger dan Pengarah Pendidikan di Kedai Keju Murray di New York City, di mana dia terus mengajar kelas keju untuk orang ramai. Dia kini seorang pembantu chef di The Martha Stewart Show.

(Imej: GourmetGirlMagazine)