Semasa Pizza Week kami banyak bercakap tentang kerak pizza, tapi kami lebih tertumpu pada resipi cepat, yang tidak memerlukan kenaikan panjang atau apa-apa yis. Tetapi bagaimana jika anda mempunyai sedikit masa dan ingin membuat kerak pizza yang serius, satu dengan yis dan mengunyah dan rasa hebat? Saya mempunyai resipi yang sempurna untuk anda, dan ia tidak memerlukan kerja lagi – hanya sedikit masa tambahan. Bertemu dengan adunan yang membuat saya pembuat pizza: adunan pizza Peter Reinhart yang pernah ada.

Peter Reinhart boleh dikatakan pembuat roti dan peminat pizza yang paling terkenal di Amerika. Beliau telah menulis beberapa buku tentang pembakar, termasuk Perantis Roti Baker dan, terutamanya untuk topik ini, American Pie: Carian Saya untuk Pizza Perfect. Buku dan panduan rotinya lengkap dan teliti, tetapi dengan percikan humor dan kepandaian. Dia juga seorang ahli teologi dan guru, dan jika anda tidak pernah melihat perbincangan TEDnya mengenai makna yang lebih dalam roti, bungkus diri anda sekarang. (Saya tidak memikirkan diri sendiri sebagai jenis fangirl squealy sama sekali, tetapi apabila saya bertemu Reinhart secara ringkas pada persidangan tahun ini saya hampir mengalami kekacauan.)

Saya pertama kali bertemu dengan resipon doh Reinhart di 101 Cookbooks Heidi Swanson, di mana dia meracau tentang rasa dan rasa yang rumit. Ini adalah awal pengembaraan pizza saya, dan pengalaman piza saya adalah kebanyakannya biasa-biasa saja. Resipi ini, sebaliknya, sementara sangat mudah dan ringkas, ternyata paling banyak menakjubkan pizza yang pernah saya miliki.

Kerak, menurut pendapat saya, adalah bahagian paling penting dari pizza yang baik. Kerak yang baik harus mempunyai beberapa gigitan dan mengunyah, dan rasa yang serius. Ia bukan sekadar menjadi asas hambar. Kerak ini disampaikan. Rahsia adalah satu malam (atau benar-benar, sehingga 3 hari) berehat di dalam peti sejuk, di mana adunan adunan dan mengembangkan rasa yang lebih dalam.

Ia juga menjadikan doh ini sangat mudah. Ia mengambil masa 5 minit untuk mengadun dan menguli. Kemudian doh itu dipotong menjadi kepingan individu dan jatuh ke dalam peti sejuk. Apabila anda sudah bersedia untuk membakar pizza, hanya ambil doh keluar dari peti sejuk, meninggalkan sekurang-kurangnya setengah jam untuk memanaskan dan dapatkan pliable. Kemudian, bam – pizza hebat.

Inilah rutin saya, sekarang, dengan pizza. Doh ini dibuat pada malam sebelumnya. Saya suka minyak zaitun dalam resipi, yang saya rasa membuat adunan itu lebih kaya dan lebih mudah dikendalikan. Saya menambah sentuhan lebih banyak garam, kerana saya suka kerak pizza yang asin.

Bersedia untuk mencubanya sendiri?

→ Dapatkan Resipi: Resep Pizza Hilang Terbaik di 101 Cookbooks

→ Lawati Laman Web Pizza Peter Reinhart: Quest Pizza – Satu sumber menakjubkan untuk pizza pizza dan geeks

Adakah anda pernah membuat resipi pizza pizza Reinhart? Atau adakah anda mempunyai resipi doh pizza lama yang anda cadangkan?

Lebih banyak Resipi Doh Pizza

• Homemade Nipis Crust Pizza
• Doodle Pizza tanpa ragi
• Spelled Crust Pizza
• Whoa! Campuran Pizza dengan Bahan 2 Sahaja

(Imej: Faith Durand)