Saya mempunyai dilema. Sekiranya saya membuka ulasan yang adil dan seimbang ini dengan perasaan sebenar saya tentang pembuat gelato ini dari DeLonghi, saya akan terdengar seperti shill. Lihat, saya bersuara atas mesin ini. Di sana anda memilikinya.

Tetapi saya ingin memberikan sekurang-kurangnya penampilan kritikan kritikal, jadi saya akan menerangkan bagaimana perkara ini berfungsi dan mengapa saya suka begitu banyak, setakat ini. Pada ketika ini saya hanya membuat dua kumpulan ais krim di dalamnya, jadi cintaku baru dicetak. Tetapi mesin ini melampaui semua pembuat es krim saya yang lain (dan saya, um, telah mencuba banyak daripada mereka. Banyak.).

Mengenai Pembuat Ais Krim Pemampat

Mesin ais krim ini adalah model pemampat, yang bermaksud ia mempunyai unit penyejukan di dalamnya. Ia tidak mempunyai mangkuk yang boleh dibekukan yang perlu dibekukan di antara setiap kelompok, tidak seperti model yang kurang mahal. Ini bermakna anda boleh membuat batch selepas batch, dan anda boleh meletakkan campuran suam di mesin – ia tidak perlu dibekukan. (Buku panduan ini masih mencadangkan untuk menyejukkan campuran, namun.) Mesin jenis ini adalah peningkatan dalam kualiti dan harga dari pembuat ais krim $ 40 yang popular dengan mangkuk yang boleh ditanggalkan.

Tetapi langkah ini bermakna prestasi dan kemudahan yang dipertingkatkan. Saya sudah mempunyai model pemampat pembuat ais krim, dari Cuisinart. Ia hebat untuk dapat membuat batch selepas batch. Tetapi saya benci betapa kuatnya – anda hampir tidak boleh mendengar sendiri berfikir semasa ia berlari! Ia juga mengambil masa kira-kira 60 minit untuk merapatkan sekumpulan ais krim, walaupun campurannya sejuk.

DeLonghi Gelato Maker

Nah, pembuat gelato DeLonghi adalah langkah seterusnya dari langkahnya, jika anda tahu apa yang saya maksudkan. Ia jauh lebih senyap daripada pembuat es krim pemampat saya yang lain. Berapa lebih senyap? Nah, jika ia berjalan di ruang makan, saya boleh mengadakan perbualan di dapur dan tidak dapat melihat bunyi mesin. Ia adalah jadi lebih senyap. Suami saya berkata bahawa dia fikir ia membuat sekurang-kurangnya separuh raket. Tidak diuji secara saintifik, tetapi di sana anda pergi.

Mesin itu juga dibina dengan bijak. Kayu pahat / dasher luas dan nampaknya mencampur ais krim lebih teliti. Ia juga mengikis dinding mangkuk, jadi ais krim tidak membina lapisan tebal, keras di dinding dalaman – seperti yang dilakukan di mesin saya yang lain.

Tudung ditutup sepenuhnya – tidak dibuka ke udara – jadi tidak ada cara untuk ais krim habis di atas sisi mangkuk yang boleh ditanggalkan atau keluar dari bahagian atas. (Ini telah berlaku kepada saya dengan model lain!) Mesin itu datang dengan dayung yang sedikit direka untuk mengikis ais krim keluar; ia hanya saiz yang betul.

Kelebihan akhir (dan terbesar) untuk yang satu ini adalah cepat. Saya mencuba campuran suam yang sejuk selama satu jam, dan campuran sejuk sepenuhnya. Keduanya membeku kira-kira 30 minit. Saya amat kagum.

Oh … dan satu lagi perkara! Mangkuk, dayung, dan tudung adalah semua pencuci pinggan selamat. Mangkuk ini sangat mudah dikikis dan bersih, dan itu hanya ceri di atas.

Satu kelemahan ialah mangkuk sedikit lebih kecil daripada mangkuk pembuat es krim saya yang lain. Ia mengatakan bahawa ia hanya perlu mengambil sedikit kurang daripada 3 cawan pada satu masa. Ini malang, tetapi bukan masalah terminal. Lagipun, anda boleh membuat batch kembali ke belakang.

Akhirnya, mesin ini hanya digunakan untuk digunakan. Saya bersuara mengenainya – bercakap sebagai tukang masak yang membuat ais krim hampir setiap minggu, ini adalah mesin terbaik yang saya gunakan lagi. Ia datang dengan tag harga yang tinggi, tetapi mengawasi; Kedai-kedai Williams-Sonoma telah dijual di bawah $ 150.

Satu nota terakhir: Ini dipanggil pembuat gelato, tetapi ini mungkin hanya tajuk yang lebih baik untuk mana-mana pembuat ais krim rumah di pasaran. Gelato mempunyai udara yang jauh lebih rendah, dan tiada mesin ini boleh mencambuk banyak udara ke dalam ais krim. Berikut adalah sedikit lebih lanjut tentang gelato vs ais krim.

Cari ia: DeLonghi GM6000 Gelato Maker dengan Self-Refrigerating Compressor, $ 248.99 di Amazon

Lebih Banyak Ulasan Pembuat Es Krim:
• Tinjauan Produk: Maker Ice Cream Maker Cuisinart
• Ulasan: Cuisinart ICE-50BC Supreme Ice Cream Maker

Apartment Therapy Media membuat segala usaha untuk menguji dan mengkaji produk secara adil dan telus. Pandangan yang dinyatakan dalam kajian ini adalah pandangan peribadi pengulas dan ulasan produk tertentu ini tidak ditaja atau dibayar oleh apa-apa cara oleh pengilang atau ejen yang bekerja bagi pihak mereka. Walau bagaimanapun, pengeluar tidak memberi kami produk untuk tujuan ujian dan kajian semula.

(Imej: Faith Durand)