Saya terlambat untuk melompat ke kereta air kelapa. Saya telah mencubanya beberapa kali dan hanya tidak faham apa yang diketengahkan. Kemudian saya merasakan air kelapa asli.

Air kelapa adalah cecair semula jadi yang jelas apabila anda retak membuka kelapa. Ia memegang rasa kelapa ringan yang saya tidak pernah merasakannya menarik. Apabila saya telah mencuba air kelapa botol, ia selalu terasa agak rata, seperti yang telah hilang segala-galanya tentang kelapa yang enak. Entah bagaimana, orang-orang di Taste Nirvana, syarikat di sebalik Real Coconut Water, berjaya membuat rasa pelbagai mereka seperti air kelapa harus – sedikit manis dan dengan aftertaste kelapa yang menyenangkan.

Saya suka minum sebotol selepas latihan; ia adalah sumber utama kalium dan manis dalam cara yang sihat secara semula jadi. Ia juga hebat untuk menambah kepada smoothies, dan sebagai cara yang lebih ringan untuk membuat beras kelapa. Kepelbagaian yang termasuk pulpa – sekeping hanya sedikit daging kelapa – mengambil sedikit masa untuk digunakan (sekiranya anda mengunyah kepingan atau hanya menelan mereka?) Tetapi juga lazat juga.

Adakah anda suka air kelapa??

Berkaitan: Apa perbezaannya? Kelapa Susu vs Krim

(Imej: Rasa Nirvana)