Tempat Terbaik untuk Menyimpan Timun

(Kredit imej: Sea Wave / Shutterstock)

Ia bijak untuk mendengar Julia Child. Sekiranya dia memberitahu anda cara terbaik untuk merebus telur adalah mencubit lubang di dalamnya, lakukan dan tahu bahawa anda akan mencapai kesempurnaan telur rebus. Jika dia berkata untuk menggunakan lebih banyak mentega, berbuat demikian dengan meninggalkan melulu dan jangan menyesalinya. Dan jika dia memberitahu anda untuk membakar timun anda, ia akan menjadi bijak untuk mendengar, bukan? Ia berbunyi sedikit pelik, tetapi percaya kepada Julia dan dia tidak akan membiarkan anda turun. Timun dipanggang sebenarnya menakjubkan.

Anda Perlu Cuba Membakar Timun Anda

Kami makan timun yang banyak sepanjang musim panas – dalam salad, jeruk, koktail, dan juga sebagai mi. Namun, dalam semua keadaan ini, sayuran mentah. Timun masak tidak pernah kelihatan seperti pilihan sehingga saya merasakan resipi Julia Child dalam klasiknya Menguasai Seni Masakan Perancis. Di sana dia mempunyai resipi untuk timun yang dipanggang, yang, terus terang, kelihatannya agak pelik. Walau bagaimanapun, ada masa apabila anda mempunyai cukup sedikit timun sejuk dan mendapatkan sedikit penasaran. Jadi saya cuba – dan sekarang saya adalah orang yang beriman.

Timun penaik tidak mengubahnya menjadi bubur, seperti yang anda fikirkan. Sebaliknya, mereka menjadi sutera dan sangat lembut, dengan rasa bersayap yang sedikit mengingatkan jeruk, kerana cuka, gula, dan garam dalam resipi. Ia adalah makanan keselesaan musim panas dengan cara – sentuhan mentega memberikan hidangan sampingan sedikit dekaden, sementara herba segar dicincang dan bawang hijau mengekalkan kesegarannya. Percaya Julia yang satu ini – seperti kebanyakan perkara lain.

Dapatkan resipi: Bakar Cucumbers dari KCRW Makanan yang Baik