(Kredit imej: Makan sendiri kurus)

Terdapat dua jenis orang yang melakukan persediaan makanan mingguan. Yang pertama adalah orang yang menyedari kesihatan yang menghitung sesuatu (kalori, protein, gula) untuk memastikan mereka mencapai matlamat sasaran mereka untuk hari itu. Jenis orang lain adalah orang yang ingin memudahkan rutin pagi mereka dan menjimatkan makan tengah hari supaya mereka tidak terus membelanjakan wang tunai untuk makan di luar.

Berita baik! Apabila ia datang kepada resipi ini, tidak kira kategori yang anda muat, kerana ia melepaskan kedua-duanya. Kelainan hati pada bakso? Anda boleh mempunyai kek anda dan memakannya juga! Dan dengan kek, saya maksudkan bebola daging.

Hanya ada sesuatu tentang bola bakar yang baik yang mencecah tempat untuk makan tengahari. Mereka membuat anda berasa seperti anda sebenarnya makan sesuatu yang memuaskan, jadi anda tidak bergaduh di rumah pulang anda.

Bakso ini lazat dibuat dengan kalkun, yang tinggi protein dan rendah lemak, dan tetap baik dan berair melalui proses pembakar. Resipi sebenar dalam resipi ini adalah sos manis dan pedas yang dibuat dari awal. Sriracha, kicap, cuka beras, madu, halia, bawang putih, dan minyak bijan adalah semua pemain utama yang datang bersama-sama untuk melapisi bebola daging ini, memastikan anda memakan setiap gigitan yang terakhir. Hidangkan nasi atau periuk kembang kol dan anda mempunyai makan tengah hari yang luar biasa untuk menikmati sepanjang minggu.

Lebih Lezat Mengambil Bakso dari Kitchn

  • Cara Membuat Bakso: Kaedah yang paling mudah, paling mudah
  • Bola bakar Turki dengan Parmesan dan Sage
  • Bowl Meatball Weeknight Teriyaki
  • Cara Membuat Bebola Ayam Juicy

Dapatkan Resipi: Madu Sriracha Glazed Meatballs dari Eat Yourself Skinny