Salah satu resipi kegemaran kami di Epicurious adalah, pada dasarnya, resipi untuk air masak. Ia mempunyai hampir 800 komen – ada yang geli hati, ada yang marah, ada yang pandai, ada yang bodoh.

Pasangan kegemaran:

Satu-satunya yang berfikir yang boleh meningkatkan resipi ini adalah untuk menambah batu yang baik, bersih dan halus untuk membuat “Soup Stone.” Delicious.

Saya mengikuti resipi, dan ia kelihatan lazat. Tetapi ia benar-benar dibakar sehingga saya terpaksa dimasukkan ke hospital! Resipi yang dahsyat!!

Saya bekerja di hospital. Saya akan lulus resipi ini ke dapur mereka. Ia akan menjadi peningkatan yang pasti pada menu semasa mereka. Terima kasih.

Tetapi keseronokan itu membawa kepada soalan yang serius untuk bulan Home Cooking: Bagaimana lakukan anda mendidih air? Anda sering mendengar komen menghina untuk tukang masak baru: “Dia tidak dapat mendidih air.” Adakah itu benar? Adakah ada sesiapa yang tidak boleh mendidih air?

Kita sering lupa untuk memberi masa yang cukup air mendidih. Kami mula pasta berfikir ia akan dilakukan dalam sepuluh minit dan setengah jam kemudian kami masih menunggu air mendidih!

Berikut adalah beberapa tips mendidih air ketika kami kembali ke dasar bulan ini di The Kitchn.

• Garam untuk rasa – tidak panas. McGee dan Corriher memberi demonstrasi saintifik sepenuhnya tentang bagaimana air masin dilakukan tidak jadikan ia mendidih lebih cepat. Walau bagaimanapun, ia menjadikan rasa makanan anda lebih baik. Jika anda mengikuti arahan ‘Epicurious’, anda akan menambah satu sudu garam untuk setiap 4 liter air.

• Gunakan periuk berat – ia mengekalkan haba lebih baik.

• Tutup periuk! Fizik asas. Ini akan membantu mengurangkan haba yang semakin panas dan membantu air anda mendidih dengan lebih cepat.

• Mulakan dengan cerek. Kadang-kadang lebih mudah untuk memulakan dengan cerek-penuh (cepat!) Air rebus dari cerek elektrik kami, dicurahkan ke dalam periuk.

Ada lagi petua untuk air mendidih dengan cepat dan baik?

• Dapatkan resipi: Air asin untuk mendidih pada Epicurious

Berkaitan:: Cara Masak Nasi Di Kompor

(Imej: ahli Flickr ilmungo yang dilesenkan untuk kegunaan di bawah Creative Commons)