(Kredit imej: Terapi Apartment)

Chervil adalah ramuan lain yang kami suka menggunakan lebih kerap, tetapi tidak boleh berfikir bagaimana. Ia kelihatan seperti pasli dan rasa seperti kemangi sederhana, tetapi rasa ini mempunyai kecenderungan untuk menguap ke udara yang nipis dalam banyak piring.

Apa itu Chervil?

Rasa: Ringan, pahit
Penggunaan Paling Popular: Salad, telur

Chervil berasal dari keluarga lobak merah bersama dengan dill, pasli, dan adas. Ia kelihatan sangat mirip dengan pasli, kecuali daunnya lebih kecil, lebih licin, dan pucat berwarna. Chervil juga berkongsi satu daripada sebatian aromatik yang sama seperti tarragon, yang memberikannya anise aroma yang sangat halus dan rasa.

Apa-apa jumlah memasak akan menghancurkan cendawan yang sudah ringan. Nasib baik, ia sangat lembut untuk bermula dengan ia boleh dibuang ke dalam hidangan pada kedua terakhir atau bahkan dimakan mentah.

Cara Menggunakan Chervil

Cuba melemparkan daun chervil ke dalam campuran salad. Mereka menambah rasa segar dan manis untuk membezakan sayuran pahit dan arugula pedas. Atau anda boleh campurkan cincang halus cincang ke dalam vinaigrette untuk mencurahkan salad anda. Ini sangat lazat apabila anda menambah herba halus klasik yang lain, termasuk chives, tarragon, dan pasli.

Chervil juga hebat dengan telur. Taburkan sedikit di atas puncak omelet sebelum disajikan atau kacau daun cincang ke dalam telur yang dimasak dengan lembut en cocotte. Anda juga boleh memotong daunnya dengan sangat halus dan mencampurkannya menjadi mentega untuk digunakan dengan sayur-sayuran, ikan, dan daging panggang. Haba sisa dari makanan menguatkan aroma ceri tanpa memusnahkan rasa.

Resipi untuk Memasak dengan Chervil

  • Potage Paris
  • Cara Membuat Omelet Perancis
  • Mezzi Rigatoni dengan Chorizo, Cockles, dan Black Forest Ham