(Image credit: Kitchen Ambitious)

Kitchn’s Pautan Delicious lajur melambangkan resipi kami teruja dari blogger yang kami suka. Ikuti setiap hari minggu kerana kami menyiarkan kegemaran kami.

Terdapat kata-kata tertentu sekarang yang membuat saya berhenti di trek saya apabila saya melihat mereka dalam resipi. “Kacang” adalah salah satu daripada mereka, dan begitu juga “kelapa”, dan apa juga dengan “kembang kol.” Nah, rasa apa? Resipi yang saya paparkan hari ini mempunyai ketiga-tiga perkara ini. Beruntung saya! Dan bernasib baik awak.

Kembang bunga kelapa kacang hijau yang diilhami oleh Thailand dari Restoran Ambitious mencatatkan semua tempat yang betul. Ia pemanasan dan pedas, dan semuanya datang bersama dalam satu kuali. Ada peluang baik saya buat ini untuk makan malam malam ini.

Resipi ini adalah mengenai kelapa, rempah, dan mentega kacang berkrim. Kembang kol seperti kembang kol dikenali – hanya menyerap semua perisa ini. Pemain pasukan sedemikian!

Oleh itu, pada dasarnya anda memasak beberapa sayur-sayuran dalam sedikit minyak kelapa (bawang putih, kembang kol, bawang hijau, lobak merah) dan kemudian anda menambah santan, sup, mentega kacang, dan kari ke campuran dengan beberapa rempah. Kemudian anda menambah cabai dan paprika dan biarkan campuran selama 10 minit. Anda kemudian menambah beberapa kacang, dan tunggu sebentar sebelum berkhidmat. Dapur Ambisius juga mengesyorkan menghias hidangan anda dengan kacang cincang dan cilantro.

Saya dapat melihat ini menjadi lebih baik dari nasi atau quinoa jika anda ingin memperluaskan kehidupan hidangan untuk tujuan prepping makanan, atau hanya melayani sendiri untuk makan malam.

Dapatkan resipi: Thai Peanut Coconut Cauliflower Chickpea Curry from Kitchen Ambitious

(Kredit imej: The Woks of Life)

Lebih Resipi Kembang Kolum Delicious dari Kitchn

  • Pedas kembang api Pedas-Fry
  • Yotam Ottolenghi’s Cauliflower Cake
  • Kumbahan Kembang Kolum & Lentil dengan Kismis Kentang Manis
  • Salad Couscous Mediterranean Cauliflower

Apa resipi kembang kol kegemaran anda?