Musim bunga yang lalu saya cukup bernasib baik untuk menikmati coklat panas terbaik yang pernah saya alami. Di Café Angelina di Paris, coklat panas yang kaya dihidangkan di dalam kendinya sendiri bersama dengan periuk kecil krim segar dan sempurna. Adakah anda berada di sana? Kenapa begitu baik?

Setelah duduk dengan apa yang menjadi pengalaman gastronomi yang paling hebat dalam hidup saya, saya mengarahkan coklat panas yang paling mahal dalam hidup saya. Ia bernilai setiap Euro dan kemudian beberapa!

Pengalaman coklat panas di Café Angelina sangat terkenal – anda disajikan kendi besar cokelat panas, kaya, krim panas dengan pot anda sendiri krim disebat. Coklat mempunyai rasa mulut yang hebat. Ia adalah halus yang licin dan tidak terlalu manis. Ramuan yang luar biasa itu adalah rasa coklat paling kuat yang saya fikir saya pernah ada. Ia adalah coklat panas kepada kuasa sejuta. Ia seolah-olah saya merasa rasa coklat dengan seluruh badan saya. Saya berada dalam awan delirium koko. Saya tidak dapat merasai rasa daya deria coklat, sampai ke hujung jari saya. Wajah saya terasa riang dan gembira. Ia hebat. Digabungkan dengan krim disebat yang sempurna dan pengaturan Rococo keemasan, saya hampir jatuh dari kerusi saya dengan kegembiraan.

Sebarang idea tentang bagaimana Café Angelina melakukannya? Apa yang mereka letakkan di sana? (Saya berharap semua ramuan adalah sah.)

• Lebih banyak ulasan Café Angelina di Tripadvisor

Berkaitan: Jenama dan Resipi Koko Panas Terbaik

(Imej: Leela Cyd Ross)