Apabila anda memasak epal ke dalam pai dan tart, memotongnya ke dalam kepingan seragam bermakna mereka akan memasak sama rata dan terbaik dari semua, hanya kelihatan cantik dan sempurna. Menggunakan pisau untuk melakukan kerja, terutamanya apabila berhadapan dengan paun-paun yang diperlukan untuk pergi dalam pai dalam, boleh menjadi tugas yang membosankan apabila anda cuba membuat kepingan seberapa pun mungkin. Masa untuk mengeluarkan alat yang mungkin mengumpul habuk di belakang laci dapur!

(Kredit imej: Williams Sonoma)

The Good Ol ‘(atau Baru) Apple Slicer

Jadi apa gadget yang terlupa ini? Saya mula menggunakan slicer epal lagi. Ingat mereka? Saya mempunyai satu di pantri saya untuk beberapa waktu, tetapi mesti telah menghapuskannya semasa satu pembersihan bergerak saya. Pada musim panas ini, saya secara rawak mengambil yang baru, dan prep epal saya telah berubah menjadi lebih baik.

Walaupun mana-mana alat pengisar epal membuatnya cepat dan bahkan berfungsi memotong epal, yang baru ini membolehkan dua saiz – tetapan terbesar adalah sempurna untuk kepingan epal untuk snek, sementara tetapan yang lebih kecil memotong baji yang ideal untuk pai dan kerang.

→ Beli slicer epal ini: Dial-A-Slice Apple Divider di Williams-Sonoma

(Kredit imej: Kelli Foster)

Simpanan Masa

Ia mengambil sedikit minyak pelincir dan kadang-kadang menghantar jus epal terbang di dapur saya, tetapi alat mudah ini menyegerakan minit dari masa persediaan saya. Sekiranya anda mempunyai salah satu yang dalam dalam laci pantry anda, tarik keluar dan biarkan penghirisan epal cepat bermula.

Walaupun anda menggunakan model mudah dan kepingan sedikit besar untuk baking, memulakan proses dengan alat pengisar epal dan penamat dengan mengurangkan separuh bilah dengan pisau masih mempercepatkan proses dan memastikan bahawa setiap kepingan adalah sangat seragam. Dan lebih baik lagi, cari resipi yang tidak memerlukan mengupas epal – maka ia merupakan satu persiapan yang benar!

Resipi untuk Apple Pie (dan Lebih Banyak!)

  • Double-Crust Apple Pie
  • Candy Apple Pie
  • Resipi: Apple-Blackberry Pie dengan Halia
  • Resipi: Cran-Apple Crumble dengan Crane Cognac