(Kredit imej: Emma Christensen)

Mencari resipi yang baik untuk yogurt beku terbukti sukar untuk ditakrifkan. Apa yang saya mahu apabila saya mula adalah semangkuk sederhana yoghurt beku, kental, yang saya inginkan. Kerana musim panas ini. Dan kerana saya fikir membuat fro-yo tidak boleh menjadi lebih rumit daripada membuat ais krim. Apa yang saya dapati ialah, walaupun tidak begitu sukar, ada banyak cara untuk membuat makanan lazat, sememangnya baik untuk anda.

Akhirnya, saya melepaskan semua nota saya, semua cubaan saya, semua kesilapan saya, dan saya pergi dengan apa yang sepertinya saya menjadi kaedah paling mudah: yogurt lurus, melahirkan pembuat ais krim, beku sehingga masa makanan ringan.

(Kredit imej: Emma Christensen)

Mengapa Yogurt Frozen Homemade Adalah Sulit

Jika anda ingin membuat yogurt beku, mungkin anda menjangkakan untuk menggunakan yogurt untuk bahagian yang baik dari resipi anda. (Ia adalah “yo” dalam monyet, selepas semua.) Masalahnya ialah yogurt, manakala krim apabila anda menyentuh dari kadbod, sebenarnya mengandungi sejumlah besar air dan tidak banyak lemak. Apabila anda membekukannya, air membentuk kristal yang membuat ais dingin dan jelas tidak berkrim. Air juga menjadikannya mencabar untuk membekukan yogurt menjadi sesuatu yang sebenarnya boleh dimakan dan bukan hanya ais kiub pepejal.

Terdapat beberapa cara yang boleh anda selesaikan dilema ini: Anda boleh mengalirkan cecair dari yogurt dengan menggantungkannya dalam sesetengah kek pisang dalam sekelip mata, kemudian mencampurkan beberapa krim berat untuk memulangkan yogurt kepada konsistensi yang tepat. Anda boleh menggunakan yoghurt Yunani, dan kemudian melakukan perkara yang sama – campurkan beberapa krim. Anda juga boleh mengubahnya menjadi lebih banyak ais krim klasik dan berfungsi beberapa telur ke dalam campuran. Jeni Britton dari Jeni’s Splendid Ice Creams bahkan mengisap tepung jagung dan keju krim ke dalam versi yogurt beku.

Ini adalah semua kaedah yang hebat, masing-masing dengan merit mereka sendiri, tetapi saya benar-benar hanya mahu sesuatu yang mudah, bukan projek. Saya tidak mahu membantah dengan cecair penyiraman dari yoghurt biasa, dan yoghurt Yunani, sementara lebih tebal dan berkerumun, sering membuat maya-yo yang terlalu tenteram untuk diri saya sendiri. Segala-galanya sepatutnya jauh dari titik itu. Yang adalah yogurt.

Jadi pada akhirnya, saya memutuskan untuk hanya memeluk yogurt biasa dan beralih kepada beberapa teknik memasak untuk memastikan pencuci mulut yang boleh diminum, sememangnya berkrim, dan pencuci mulut yang benar-benar memuaskan.

(Kredit imej: Emma Christensen)

Buat Fro-Yo dengan Yogurt Seluruh-Susu

Mulakan dengan yoghurt susu penuh. Semak maklumat pemakanan dan dapatkan yogurt dengan kandungan lemak tertinggi yang boleh anda dapati. Ya, saya benar-benar faham bahawa sekurang-kurangnya beberapa alasan yang kita sayangi adalah statusnya sebagai “merawat yang sihat,” tetapi lemak adalah penting untuk yoghurt beku yang tidak es. Dan yoghurt keseluruhan susu masih kurang dari penurunan dari telur dan krim ke dalam ais krim biasa, jadi pergi untuk ini. (Dan jika anda mahu kelonggaran yang sihat, pergi membuat Satu Eskrim Krim Pisang!)

… dan Little Cream

Apabila saya bertanya kepada Cheryl Sternman Rule, penulis Yogurt Culture dan pengasas Team Yogurt, tentang masalah dilema fro-yo, dia mengesyorkan membantu yogurt dengan menambah bahan kaya dan krim yang lain. “Susu yoghurt susu” dipasang dengan krim, labneh, atau mascarpone menghasilkan yoghurt beku yang lebih kaya, kreami, dan lebih mewah daripada yang menggunakan hanya yogurt sahaja. Tekstur adalah lebih halus dan kurang kepanasan, “katanya..

Ini berkata, jika anda mengira kalori anda atau hanya tidak mahu membantah dengan bahan lain, itu bukan akhir dunia untuk meninggalkan ini. Cheryl menambah, “Yogurt beku tanpa lemak tambahan itu hanya lazat – kurang berkhasiat.”

… dan gula sedikit

Gula juga penting untuk membuat yoghurt beku. Ia menghalang pembentukan kristal ais dan juga mengekalkan yogurt beku berkrim. Plus, pembekuan membosankan rasa manis, jadi jika anda gembira dengan rasa yogurt anda terus dari kadbod, kemungkinan anda akan mahu beberapa pemanis sebaiknya dibekukan. Gunakan sekurang-kurangnya 3/4 gelas gula per kuartal yogurt untuk tujuan pembekuan, ditambah lagi dengan rasa.

Saya berpegang dengan gula polos untuk mengekalkan mudah saya, tetapi anda boleh bereksperimen dengan pemanis lain, seperti madu, sirap maple, atau agave. Satu lagi tip dari Cheryl: Sebilangan sirap jagung dapat membantu mengelakkan kristal ais daripada terbentuk – dia berkata dia mengambil trik ini dari pembuat ais krim, tetapi ia juga membantu untuk yogurt beku.

→ Baca lebih lanjut mengenai dari Cheryl on The Kitchn: Jika Anda Cinta Yogurt, Kemudian Sudah Menjelajah Kebudayaan Global

(Kredit imej: Emma Christensen)

Mengubah Yogurt menjadi Fro-Yo

Oleh kerana semua bahan-bahan sudah sejuk dari peti sejuk – hanya kocok segala-galanya bersama sehingga gula larut – tidak perlu mendinginkan asas beku ini sebelum memecahkannya seperti yang anda lakukan dengan ais krim tradisional. Tuangkan ke dalam pembuat ais krim anda dan lakukannya.

Churn sehingga yogurt dapat mencapai konsistensi ais krim lembut – anda sebenarnya boleh berkhidmat dengan segera seperti ini jika anda suka! Sekiranya anda mahu lebih sukar daripada itu yang lebih dekat dengan konsistensi ais krim, bungkus ke dalam bekas pembeku dan beku sehingga keras.

Bekas Terbaik untuk Pembekuan Fro-Yo

Saya cadangkan membekukan yogurt beku anda dalam bekas yang agak cetek dan luas, seperti kuali penaik 8×8 inci atau kue kek 9 inci. Bukan sahaja ini membekukan sedikit lebih cepat (bonus!), Tetapi saya mendapati bahawa memiliki landasan yang panjang adalah cara terbaik untuk menyentuh yogurt beku ke dalam bola kemas. Monyet ini masih akan menjadi kurang impian dan berkrim daripada es krim biasa, dan ia boleh agak rapuh apabila anda cuba untuk menjatuhkannya. Caranya adalah melakukan sudu panjang yang cetek.

Satu lagi helah yang menyentuh adalah membiarkan yogurt beku hangat untuk 20 hingga 30 minit yang baik di kaunter sebelum berkhidmat. Ini menjadikannya lebih mudah untuk menyedut dan kurang berais pada lidah anda.

Tidak mahu menunggu seluruh bekas menjadi cair? Cuba helah ini untuk membekukan ais krim pra-masak. Ia berfungsi seperti daya tarikan apabila anda menumpahkan mangkuk kepada orang ramai:

→ Baca Lagi: Petua Parti! Ais Krim Scoop Hadapan Masa

Bagaimana to Make Frozen Yogurt


Bagaimana Membuat Yogurt Frozen

Membuat 1 liter (atau sedikit lebih)

Apa yang kamu perlu

Bahan-bahan

  • 1 kuartal

    (kira-kira 3 cawan) yogurt polos seluruh susu

  • 1/2 cawan

    krim tebal

  • 3/4 hingga 1 cawan

    gula, madu, atau pemanis lain

  • 1 sudu

    sirap jagung, pilihan untuk yogurt beku yang licin

  • Peralatan
  • Mangkuk adunan

  • Mengukur cawan dan sudu

  • Pukul

  • Pembuat ais krim

  • Bekas penyejuk beku, sebaiknya sesuatu yang cetek dan luas

Arahan

  1. Membekukan mangkuk pembuat ais krim anda 24 jam lebih awal.

  2. Pukul bersama semua bahan: Gabungkan yogurt, krim berat, dan pemanis dalam mangkuk. Pukul hingga krim berat dan pemanis sepenuhnya dicampur, 1 hingga 2 minit. Sekiranya anda menggunakan gula pasir, maka campuran itu haruslah terasa lancar di antara jari-jari anda, tidak bercahaya.

  3. Dinginkan, jika perlu: Sekiranya campuran yogurt anda telah hangat sama sekali atau jika anda ingin menunggu untuk memakainya untuk apa-apa sebab, tutup dan letakkan di dalam peti sejuk sehingga ia disejukkan ke suhu peti sejuk sekali lagi. Sekiranya ramuan anda hanya keluar dari peti sejuk beberapa minit, penyejukan lain tidak diperlukan.

  4. Churn yogurt sehingga tebal: Tuangkan asas yogurt ke dalam mesin ais krim. Churn sehingga yogurt telah menebal ke tekstur servis lembut atau goncang susu tebal (17 hingga 20 minit pada kebanyakan mesin).

  5. Sudu ke dalam bekas penyejuk beku: Lancar bahagian atas. Tekan sepotong kertas di atas yogurt untuk mengelakkan kristal ais terbentuk.

  6. Membekukan sehingga keras, sekurang-kurangnya 6 jam atau semalaman.

  7. Hidangkan yogurt beku: Apabila bersedia untuk berkhidmat, biarkan yogurt beku duduk di kaunter selama 20 hingga 30 minit, sehingga hanya cukup lembut untuk sudu. Gunakan panjang, cetek cetek untuk membentuk bola yogurt beku. Hidangkan segera.