Saya berasal dari Georgia, dan baru-baru ini kembali dari lawatan selama sebulan dengan sanak saudara saya. Sebaik sahaja saya mendapatkan kaki saya di atas tanah liat merah, saya segera mula mencari hidangan kegemaran saya Selatan yang saya tidak dapat mencari di San Francisco. Di antaranya adalah kacang rebus panas. Salah satu masa lalu saya yang dihargai adalah memandu di jalan-jalan negara penggulungan dan berhenti di “HOT BOILED P-NUT” yang berdiri di sepanjang jalan, dan membeli beg kertas penuh dengan makanan ringan kacang masam, asin, lembut. Tetapi apabila saya tidak berada di Georgia, saya membuat makanan yang lazat di rumah. Ia agak mudah!

Untuk membuat kacang rebus panas, anda perlu:

Seperti banyak kacang mentah dalam cengkerang yang anda suka – yang lebih muda dan segar lagi, lebih baik. Jika mereka diiklankan sebagai “hijau” – dapatkannya.
Sebuah periuk saham cukup besar untuk menahan mereka, ditambah air
Garam kosher
Perasa pilihan seperti perarakan Old Bay, paprika chipotle, rempah Cajun, dan lain-lain.

Bilas kacang tanah dengan air sejuk untuk membersihkannya dan keluarkan kotoran dan sedimen yang berlarutan. Masukkan kacang tanah ke dalam periuk stok dan top dengan air. Seterusnya, mengukur garam. Peraturan am secara umum adalah 3 TBSP garam per paun kacang tanah. Jika anda menambah perisa, tambahkannya sekarang. Kacau rata dan masak sehingga mendidih. Biarkan mendidih, tertutup, selama 3 hingga 4 jam. Selepas 2 jam, ambil kacang keluar air dan biarkan sejuk. Rasa. Laraskan garam dan / atau perisa jika diperlukan. Kacang-kacangan dilakukan apabila kacang-kacangan lembut dan kenyal dan kerang mudah dibongkar. Tiriskan dan simpan di dalam peti sejuk. Teruskan untuk satu atau dua hari. Hidangkan sebagai makanan ringan dengan bir sejuk atau segelas teh ais.

Berkaitan:
Rasa Tempat: Rasa Selatan dan Bahan-bahan
Sense of Place: Makanan dan Masakan Selatan
Cadangan Resipi: Tomato Hijau Goreng
Keseronokan Mudah: Resipi Keju Pimento

(Imej: Kara Hudson – terima kasih!)