Mencari cara baru untuk menikmati sayuran yang manis dan bersahaja ini, kawan mencadangkan kami mencuba penjerukan! Sekarang bahawa kami telah mencuba, kami mungkin hanya memerlukan sebotol bit acar di tangan 24/7 untuk memuaskan keinginan kami.

Baca ulasan kami mengenai resipi Alton Brown untuk bit acar selepas lompat…

Untuk usaha pertama kami untuk jeruk, kami mahukan resipi mudah dan ringkas yang kami mungkin berpotensi untuk digunakan sebagai asas untuk variasi masa depan. Resipi Alton Brown dari beliau Beet It! episod pada Makan Baik sesuai dengan bil (lihat bahagian bawah halaman untuk pautan).

Satu-satunya perubahan yang kami buat dari resipi Brown ialah menggunakan cuka sari daripada cuka tarragon. Banyak resipi lain mencadangkan cuka sari, dan kami menyukai idea untuk memasangkan cuka manis-masam dengan bitum manis-bumi. (Plus, itu adalah apa yang kita ada di pantri!)

Kerana kita hanya menjerut bit untuk didinginkan, tidak kalengan dan disimpan di pantri, prosesnya sangat mudah. Bit telah dipanggang sehingga dimasak dan dihiris nipis. Kami berlapis mereka dalam balang pengetam bersama beberapa bawang merah, dan menuangkan larutan cuka ke atas.

Kami membiarkan mereka makan di dalam peti sejuk selama tiga hari (kami tidak sabar lagi!), Dan mencuba beberapa yang pertama dari balang.

Beet itu manis dan mempunyai gigitan cuka yang baik, tetapi rasa bit yang kita cintai masih berada di garis depan. Rempah-rempah itu adalah tegas dan lembut, walaupun pada masa akan datang kita fikir kita mungkin cuba memasak bit sedikit hanya untuk tekstur yang crunchier.

Kami merancang untuk menggunakan beberapa bit acar kami untuk beberapa makanan pembuka bruschetta di pesta yang kami hoskan pada hujung minggu ini. Kami juga akan memakannya dalam salad untuk masa terdekat. Dengan percikan air seltzer, kami fikir kami mungkin menggunakan jus sisa dalam versi bit dari koktail pickletini!

• Resipi untuk Beet Pickled dari Makanan yang Baik dengan Alton Brown melalui Rangkaian Makanan.

Berkaitan: Apa yang Anda Bekerja Dengan Penuaian Anda?

(Imej: Emma Christensen untuk Kitchn)