Awal minggu ini kami bercakap tentang memberikan hidangan individu mentega anda untuk sarapan pagi atau sarapan mewah. Berikut adalah cara cepat untuk membuat sedikit mentega – ia adalah satu perincian kecil, tetapi kadang-kadang kita hanya gembira dengan perkara-perkara bodoh seperti ini!

Ia sangat mudah untuk membuatnya. Apa yang anda perlukan adalah beberapa mentega yang lembut (kita lebih suka mentega buatan sendiri atau tidak) dan sesuatu untuk membentuknya. Kami menggunakan kuali kecil ini, yang juga kami gunakan untuk membuat kek cawan mini-mini (sangat bagus untuk menggunakan sedikit kek adunan yang terakhir – anda tahu, sudu terakhir yang tidak akan sesuai dengan kertas cupcake!). Anda juga boleh menggunakan dulang silikon ais silikon atau periuk muffin mini. Acuan gula-gula juga berfungsi dengan baik.

Apa yang kamu perlu

Bahan-bahan
Mentega tanpa garam
Garam (pilihan)

Peralatan
Cecair kecil atau pan mini-muffin
Spatula

Arahan

1. Mulailah dengan acuan kecil dan mentega tanpa lemak yang sangat lembut.

2. Isi acuan dengan mentega lembut, menggunakan spatula untuk mengerjakannya. Cuba pastikan tiada poket udara antara mentega dan kuali.

3. Membekukan mentega selama kira-kira 1/2 jam (ia membeku cepat) atau lebih lama. Ia sepatutnya agak kukuh.

4. Kemudian letakkan pinggan atau kuali di atas mentega, flipkannya, dan jalankan telaga pan di bawah air panas selama beberapa saat.

5. Keluarkan semuanya dan anda harus melihat bahawa mentega telah jatuh. Mudah!

Pada ketika ini kami ingin menaburkan tepukan dengan hanya sedikit garam laut. Anda boleh menyejukkannya dalam bekas tertutup sehingga anda memerlukannya.

Anda juga boleh menggunakan kaedah ini untuk membentuk satu bintang besar, arnab, pokok Krismas, atau apa sahaja yang anda ingin menghiasi jadual percutian anda. Berseronok!

Dan, seperti yang kita katakan, ini tentu saja merupakan butiran kecil yang tidak penting untuk meja makan malam; Ia agak bodoh, betul-betul, Tetapi tidak butiran-butiran itu kadang-kadang separuh keseronokan membuang pesta?

Berkaitan: Brunch Elegant: Pita Butter Individu Untuk Setiap Tetamu

(Imej: Faith Durand)