(Kredit gambar: Rachel Joy Barehl)

Confit bawang putih adalah ramuan rahsia saya, saus khas saya, salah satu helah kesemua kegemaran saya untuk memberi sayur-sayuran sebagai makeover. Ia bermain dengan teknik lama (memelihara daging dengan lemaknya sendiri) dan hidangan Perancis yang dihormati (itik confit). Anda boleh menggunakan istilah yang sama untuk memasak dan memelihara bawang putih dengan cara yang sama. Kecuali, di sini, minyak zaitun adalah lemak pilihan. Teknik ini menghasilkan cengkeh yang lembut dan manis, bersama-sama dengan produk sampingan minyak wangi dan lezat. Ia sihir.

(Kredit gambar: Rachel Joy Barehl)

Sekarang adalah masa yang tepat untuk meletakkan kaedah ini berfungsi; musim panas adalah momen bawang putih. Bawang putih telah di bawah tanah sejak musim gugur, berkembang melalui musim bunga (satu proses yang menakjubkan sendiri), dan siap atau siap sedia (bergantung pada tempat tinggal anda). Ia adalah yang paling manis, hanya ditarik dari tanah dan sembuh.

Ini adalah musim dan resipi yang sempurna untuk menangkap rasa tulen, musim panas-bawang putih – tidak ada kepahitan yang kelihatan. Gunakan confit bawang putih untuk menumbuk apa-apa hidangan sayur atau untuk memberi inspirasi kepada apa-apa bilangan hidangan sendiri. Ia akan melakukan keajaiban di mana-mana sayuran yang hanya mendapat pengukus, memanggang, memasak, atau memanggang yang mudah. Hancurkannya, bersihkannya, pulihkannya ke pasta, atau gunakan ulas sendiri. Sebaik sahaja anda bermula, anda akan mencari jalan untuk menyelinap masuk bawang putih ke dalam semua makanan anda. (Ia istimewa.)

(Kredit gambar: Rachel Joy Barehl)

Bagaimana Membuat Confit Bawang Putih

Kupas ulas dari 2 kepala (atau lebih) bawang putih. Letakkan ulas dalam periuk kecil dan tuangkan minyak zaitun yang cukup untuk menutupi mereka, 1/2 hingga 3/4 cawan untuk 2 kepala. Di atas haba sederhana, bawa minyak kepada sedikit reneh, kemudian panaskan serendah ia boleh pergi. Anda mahu menghancurkan bawang putih, tidak meremukkannya. Masak selama kira-kira 45 minit, sehingga bawang putih lembut dan lembut, tetapi tidak berantakan. Pindahkan bawang putih itu dengan sudu kecil ke dalam balang yang bersih dan tuangkan minyak ke dalam penutup ulas.

Letakkan campuran ke suhu bilik. Tutup balang dengan ketat dan simpan dalam peti sejuk selama beberapa minggu, atau membekukan selama beberapa bulan. (Simpan cengkeh yang dilitupi minyak dan berhati-hati dengan menggunakan sudu yang bersih untuk mencelup ke dalam balang). Sebagai variasi, tambah rosemary dan / atau thyme ke periuk bersama-sama dengan bawang putih untuk memasak.

(Kredit gambar: Rachel Joy Barehl)

10 Cara Menggunakan Confit Bawang Putih

  1. Pukul sebiji cengkeh dan sebotol minyak dengan cuka untuk membuat vinaigrette. Tolak dengan sayur-sayuran yang halus.
  2. Potong beberapa cengkeh dan kocoknya dengan beberapa minyak yang ditapis. Tolak minyak bergelora yang tebal dengan sayur-sayuran kukus. (Cemerlang dengan asparagus, kacang hijau, salji dan snap kacang, brokoli, dan kembang kol.)
  3. Rebus sayur panggang atau panggang dengan sesudu bawang putih lembut.
  4. Sebarkan cengkeh lembut ke atas roti panggang atau crostini yang dihias keju. (Keju kambing adalah pilihan yang bagus.) Untuk hors d’oeuvre yang terdiri daripada hiasan bawang putih, hiaskan bawang putih dengan kucai atau mana-mana herba segar.
  5. Lapisan bawang putih tersekat menjadi sandwic atau pizza.
  6. Singkirkan bawang putih menjadi pasta sayuran. (Cuma pilih sayur-sayuran dan pasangkan dengan confit bawang putih dan pasta. Untuk pilihan yang mudah, cuba tomato segar dan kemangi.)
  7. Pukul cengkeh lembut ke dalam serbuk sayur-sayuran untuk rasa bawang putih manis. (Cuba bawang putih confit dengan kentang, akar saderi, kembang kol, skuasy musim sejuk, atau puri sunchoke). Kacang whack atau cannellini bean puree juga akan mendapat manfaat dari sesudu bawang putih confit.
  8. Buat salad confit sayur dan bawang putih. Potong cengkeh dengan separuh dan buang mereka ke dalam tomato, basil, dan salad roti panggang. Gunakan beberapa minyak untuk menyebarkan tepung jagung hanya sekejap. Tahan jagung dengan cengkih yang dihiris atau dihancurkan, kemangi segar, dan feta. (Tambah zucchini dan / atau tomato kepada salad jagung jika anda mahu.)
  9. Masukkan confit bawang putih untuk sos dan sup.
  10. Gunakan bahagian belakang garpu untuk memecahkan cengkeh ke dalam pes. Kacau bawang putih ke yoghurt Yunani biasa atau ricotta untuk membuat sos bawang putih berkrim atau bumbu. Jika anda mahu, tambah herba musim panas untuk campuran atau hujan renyai atas dengan minyak zaitun yang baik atau minyak cili.

Amaran Tentang Botulisme: Bawang putih adalah sayur-sayuran asid yang sangat rendah. Apabila ia disimpan dengan tidak betul dalam minyak (tanpa oksigen) dan dalam suhu panas (pada suhu bilik), ia boleh menghasilkan toksin yang sangat serius yang menyebabkan penyakit botulisme. Botulisme boleh membawa maut jika tidak dirawat dengan segera. Ia sangat penting untuk menyejukkan confit bawang putih, mengikut Pusat Kawalan Penyakit. Gunakan balang yang bersih dengan meterai yang ketat untuk menyimpan confit bawang putih; sejuk bawang putih dan minyak secepat yang mungkin, dan simpan dengan serta-merta. Sekiranya anda menyimpan bawang putih yang terpelihara dengan betul, ia perlu menyimpan selama beberapa bulan, bagaimanapun, untuk menjadi selamat, saya cadangkan menyimpannya selama tiga minggu. Jika anda bimbang, anda juga boleh membekukan confit bawang putih selama beberapa bulan.

(Kredit gambar: Rachel Joy Barehl)