Q: Saya baru-baru ini membuat keputusan untuk menaik taraf dari kuali menggoreng ke 9 “kuali All-Clad Perancis, dan merasa sangat teruja untuk membuat pembelian yang membuat saya merasa baik dewasa dan mandiri pada masa yang sama. Sebagai seseorang yang tidak pernah telah menyukai panci “tidak melekat” yang saya pilih untuk penamat biasa.

Walaupun terdapat perkara-perkara yang saya sukai tentang periuk ini (mengendalikan benar-benar tetap sejuk, panci yang bermasalah, dan lain-lain), saya telah melanda satu perkara yang menakutkan dan kebencian apabila menggunakannya kerana semuanya tetap padanya seperti perniagaan tiada siapa.

Saya tidak malu dengan minyak atau mentega, dan saya menggunakan dua kali lebih banyak daripada biasa. Seseorang memberitahu saya bahawa satu masalah boleh menjadi pan yang terlalu panas sehingga saya memasak pada api yang lebih rendah; sekarang memasak mengambil selama-lamanya tetapi semuanya tetap tetap.

Saya ingin mencari cara untuk membuat crepes yang tidak melibatkan setengah batang mentega setiap krep atau “krep gila”. Sebarang petua lanjut untuk cuba sebelum saya hanya pergi untuk yang tidak melekat?

Dihantar oleh Sonja

Editor: Sonja, kami bersama anda sehingga anda mula bercakap tentang crepes! Crepes akan menjadi sukar untuk dibuat dalam apa-apa tetapi bukan besi atau kuali besi yang berpengalaman. Oleh itu, biarkan mereka mengetepikan buat masa ini, kerana mereka sememangnya akan berpegang pada apa sahaja, kami ingin tahu tentang apa lagi yang anda memasak dalam periuk ini.

Secara keseluruhannya, jika anda memasak makanan koktel yang lain seperti telur, pancake, ayam, dan sayur-sayuran, kami akan menyebut semula asas-asas lagi, walaupun bunyi seperti anda telah mengalihkannya. Pastikan kuali dipanaskan sepenuhnya sebelum menambah sebarang mentega atau minyak. Dan pastikan minyak atau mentega panas sebelum menambah makanan.

Selain itu, kuali yang baik seperti ini tidak akan pernah menjadi tidak sempurna sebagai kuali selesai bukan kayu. Anda akan mendapat sedikit makanan dan sisa yang tersisa di dalam periuk selepas memasak. Jika anda memasak daging, itu bagus gemar bahawa anda boleh deglaze dengan wain atau stok dan gunakan untuk membuat sos.

Secara keseluruhannya, kami menyukai kuku All-Clad kami sendiri untuk berat dan keupayaan mereka untuk menjalankan haba secara merata. Tetapi mereka bukan kuali nonstick, dan jika anda ingin kuali terutamanya untuk crepes, maka mungkin lebih baik untuk mendapatkan kuali nonstick juga.

Pembaca, apa pendapat anda? Adakah anda mempunyai tip tambahan untuk Sonja dan kuali beliau yang menyusahkan?

Soalan seterusnya?

Berkaitan: Semua Kapten Perancis Baru Clad

(Imej: Sur La Table)