Q: Bagaimanakah anda menentukib ketuhar? Kami mendapat yang baru apabila kami berpindah ke apartmen kami, dan apabila saya mendapat termometer ketuhar, ternyata ia adalah kira-kira 50 darjah.

Pemikiran tentang cara terbaik untuk menangani ini? Ia TINY, tetapi ia juga lebih panas di bahagian belakang dari depan. Saya tidak pasti bagaimana untuk menangani perkara ini.

Dihantar oleh MaryWynn

Editor: MaryWynn, ini akan berubah sedikit daripada ketuhar ke oven. Jika ketuhar anda baru dan anda masih mempunyai manual, kemudian semak manual untuk melihat apakah ia mempunyai arahan. Sekiranya ia baru dan jauh dari tempat yang sepatutnya, maka anda juga perlu melihat pembaikan yang dilakukan di bawah perjanjian jaminan anda.

Sekiranya ketuhar adalah ketuhar yang lebih tua (hanya baru untuk anda!) Dan anda tidak mempunyai manual, anda mungkin dapat menentukurnya menggunakan arahan ini. Ini terpakai kepada ketuhar yang mempunyai tombol manual untuk menyesuaikan suhu. Ketuhar elektronik mungkin memiliki kemampuan untuk disesuaikan, tetapi Anda perlu memeriksa manual Anda.

• Penyelenggaraan Ketuhar DIY: Melaraskan Tolok Suhu
• Kalibrasi Oven di Forum Pembaikan Rumah

Gagal semua itu, maka anda masih berada di landasan yang betul dengan menggunakan termometer dan memeriksa tempat panas di dalam ketuhar. Jika anda tahu di mana tempat-tempat panas anda harus dapat menyesuaikan masa dan suhu memasak untuk membolehkannya.

Pembaca, apa-apa nasihat untuk MaryWynn?

Soalan seterusnya?

Berkaitan: Produk Terbaik: Termometer Oven Sunbeam

(Imej: Emma Christensen untuk Kitchn)