(Kredit imej: Bernd Juergens / Shutterstock)

Teknologi dan saya mempunyai hubungan cinta-benci. Sebaik sahaja saya belajar bagaimana menggunakan peranti baru, saya benar-benar berkembang untuk menghargainya, tetapi ia membuatkan saya mencuba di tempat pertama yang sukar. Saya tidak suka memikirkan teknologi kecuali ia benar-benar intuitif, jadi saya biasanya menyerah selepas beberapa orang cuba untuk melakukan sesuatu dengan cara yang lama. Begitu juga dengan ciri-ciri tambahan atau mewah pada peralatan dapur – Saya hanya ingin sesuatu untuk melakukan tugas asasnya.

Tahun lepas, butang yang tidak bersalah di oven saya berubah hidup saya selama-lamanya.

(Kredit imej: Christine Gallary)

Apakah Kelewatan Mula?

Ketuhar rumah saya tidak mewah, hanya julat elektrik GE standard yang cukup dipercayai yang saya bakar di dalamnya dengan keyakinan. Tahun lepas, saya melihat butang “Kelewatan Mula” di paparan dan memutuskan untuk memikirkan apa yang dilakukannya.

Dan apa fungsi mudah namun menakjubkan! Hanya masukkan masa dan suhu yang dikehendaki, dan ketuhar secara automatik akan menyala apabila ia mencecah masa yang sesuai dan mula memanaskan badan.

Petua untuk Menggunakan Mula Kelewatan

Kelewatan Mula menjadi penukar permainan besar bagi saya. Dalam bulan-bulan yang penuh kegelisahan selepas bayi saya tahun lepas, saya boleh mempercepatkan ketuhar pada saat saya memikirkannya dan tidak bimbang saya akan lupa untuk melakukannya.

Ini adalah cara lain yang saya dapati fungsi ini berguna:

  • Kelewatan Mula sebelum meninggalkan rumah pada waktu pagi supaya anda boleh berjalan di pintu selepas kerja dan membuang makan malam ke dalam ketuhar.
  • Tidur lebih awal pada waktu pagi dengan menetapkan Kelewatan Mulakan malam sebelum untuk sarapan pagi atau sarapan pagi. Ini akan membantu anda mendapatkan makanan di atas meja pada jam yang munasabah.
  • Kelewatan Bermula untuk pesta makan malam supaya anda dapat menyiapkan dan menyambut tetamu anda dengan mudah, dengan mengetahui bahawa anda tidak akan terlalu terganggu untuk lupa untuk menghidupkan ketuhar pada.

Ciri bagus ini bukan gas atau oven elektrik khusus, tetapi sayangnya, tidak semua oven mungkin memilikinya kerana ia bergantung pada jam terbina dalam dan paparan digital. Namun, ia bernilai menggali manual pengguna dan melihat jika anda boleh memanfaatkan fungsi praktikal ini!

Adakah anda telah menggunakan Delay Start sebelum ini? Dalam apa jenis situasi ia berfungsi dengan baik untuk anda?