Dengan semua kegilaan daging yang berlaku pada hari-hari ini, anda fikir versi Kanada akan mendapat sedikit perhatian! Ia klasik dalam telur benedetik dan sesetengah orang suka di pizza, tetapi di mana lagi anda benar-benar menemuinya?

Di sini di Amerika Syarikat, bacon Kanada sangat mirip dengan ham. Ia boleh sama sekali dipotong dari daging babi atau ia boleh dimampatkan dari pelbagai pemotongan yang berbeza. Semak pelabelan! Jika satu-satunya ramuan adalah “daging babi,” maka ia mungkin dari pinggang. Jika anda melihat banyak aditif, maka ia lebih suka menjadi versi yang diproses.

Bacon Kanada datang dalam pusingan seragam nipis mengenai saiz dolar perak, dan biasanya dimasak dan diisap. Ia adalah daging yang lebih rendah dan tidak begitu segar seperti daging babi yang berasal dari perut daging babi. Kami fikir ia mempunyai rasa manis yang manis dan tekstur berair bagus – sangat seperti ham sembuh.

Di Kanada dan bahagian lain di dunia, bacon Kanada biasanya dipanggil bacon atau bacon peameal. Ia dibuat semata-mata dari pinggang babi tanpa tulang yang tidak sembuh yang disembuhkan dalam larutan acar manis tetapi tidak biasanya asap. Secara tradisinya, loin yang sembuh akan digulung dalam peameal (tanah kering kacang) atau tepung jagung sebelum dihiris.

Kami tidak pernah mempunyai bacon asli Kanada, jadi kami tidak dapat membandingkan kedua-dua kami. Pembaca Kanada, bagaimana anda akan menerangkan perbezaannya?

Berkaitan: Kandungan Ramuan: Ham Steak

(Imej: ahli keluarga Flickr berlesen di bawah Creative Commons)