(Kredit imej: Terapi Apartment)

Q: Saya mempunyai sekumpulan sisa Gim-Gui (Korea rumput laut panggang) yang saya tertanya-tanya apa yang perlu dilakukan dengan. Saya hancur sekelompoknya menjadi hidangan nasi goreng kimchi yang saya buat pada hari yang lain, tetapi saya tertanya-tanya tentang aplikasi lain untuk (sekarang sedikit kurang renyah).

Dihantar oleh Heather

Editor: Saya berlaku dengan kawan baik saya yang seorang tukang masak ketika saya melihat soalan ini, dan bertanya kepadanya apa yang diambilnya adalah menggunakan lembaran rumput laut panggang. Nasihatnya: Menggunakannya dengan cara apa sahaja yang anda akan teriak atau bacon untuk menambah umami dan kedalaman. Itu membuka peluang dunia yang luas – termasuk memercikkannya pada pizza dan pasta; melipat ke dalam telur; atau menambahnya kepada sup sup untuk pengayaan selanjutnya, dengan cara yang sama anda akan menggunakan kombu. Anda juga boleh membuat furikake vegetarian untuk taburkan popcorn.

Untuk menambah beberapa tekstur asal kembali ke rumpai laut, tambahkan ke ketuhar pada suhu terendah dan panas sehingga garing. Anda akan nampak ini dengan teliti supaya ia tidak terbakar.

Kitchn pembaca, bagaimana anda menggunakan rumpai laut kering sisa anda? Kita semua telinga.

Soalan seterusnya?