(Kredit imej: Melissa Ryan)

Baking, frosting, dan menghias kek yang indah melibatkan sebilangan besar istilah yang anda tidak akan dapat digunakan dalam projek penaik lain. Satu istilah sebegini adalah kot kasar. Mari kita lihat apa maksud istilah itu dan mengapa ia penting dalam dunia kek.

Lapisan serbuk adalah lapisan pembekuan nipis yang tersebar di atas kek dahulu. Sekiranya anda hanya cuba beku kek dengan hanya satu lapisan frosting tebal, anda tahu dengan baik bahawa serbuk penyimpangan kecil biasanya ditangkap di dalamnya. Kotak serbuk menghalangnya. Fikirkan ia sebagai kot asas; ia menyembunyikan pada serbuk ini supaya kot yang kedua dan tebal tidak akan. Sama ada kek hari jadi yang tinggi atau kek tunggal lapisan tunggal, kot yang serbuk boleh membantu apabila matlamat anda adalah penciptaan yang sempurna.

Rose, Cardamom, dan Orange Layer Cake

(Kredit gambar: Tessa Huff)

Kotak Crumb untuk Gaya

Tetapi sempurna adalah di mata penonton. Baru-baru ini, terdapat satu trend hanya berhenti di kot yang rapuh dan tidak memohon pembekuan lapisan kedua. Kadang-kadang dipanggil kek telanjang, hasilnya adalah ciptaan yang menampakkan rupa yang belum selesai, sempurna – sesuai untuk mereka yang menginginkan sesuatu yang sedikit lebih sedikit atau yang lebih suka tidak mempunyai kek dengan banyak pembekuan.

Untuk memakai kot remah, gunakan spatula atau pisau offset untuk menyebarkan lapisan nipis beku di bahagian atas dan atas kek. Cuba untuk mendapatkannya secepat yang mungkin, meliputi seluruh kek, dan kemudian berhenti di sana jika anda ingin mengekalkan rupa yang telanjang itu atau sejukkan kek selama 10 hingga 15 minit untuk membiarkan kot kasar disiapkan sebelum memakai lapisan atas frosting.

Lebih lanjut mengenai Frosting Kue: Hari Sekolah Baking 20: Cake Decorating