(Kredit imej: Terapi Apartment)

Q: Saya baru sahaja berpindah ke iklim yang lebih panas di mana minyak kelapa dara saya hampir selalu cair. Sekarang saya tidak tahu bagaimana untuk mengatasinya! Memotong minyak cecair keluar dari balang dengan sudu tidak kemas, dan menyimpan balang di dalam peti sejuk membuat minyak terlalu keras.

Saya telah memikirkan untuk memindahkan minyak ke bekas yang lebih tuang, tetapi saya tidak pasti apa yang akan berfungsi dengan baik. Sebarang cadangan (atau strategi alternatif)?

Dihantar oleh Rebecca

Editor: Sekiranya anda memilih untuk menyimpan minyak dalam bekas alternatif, saya cadangkan melekat dengan sesuatu yang diperbuat daripada kaca. Terdapat beberapa bekas kaca dengan tuangkan cair atau mencelupkan di rim, dibuat untuk minyak zaitun, yang boleh berfungsi dengan baik. Hanya ingat untuk memastikan bekas boleh dimeteraikan.

Kitchn pembaca, bagaimana anda berurusan dengan minyak kelapa cair? Sebarang helah rahsia untuk penyimpanan yang lebih baik atau cara yang tidak kemas untuk menghilangkannya dari balang?

Soalan seterusnya?