(Kredit imej: Ketagihan Baking Sally)

Adakah anda tahu hari ini adalah Hari Karamel Negara? Untuk meraikan, kita sepatutnya membuat frosting karamel ini. Ia cukup mudah untuk mencambuk pada hari minggu dan akan menjadi benar-benar lazat pada beberapa kek cawan atau brownie (pergi untuk campuran kotak!) – atau, anda tahu, hanya dimakan lurus dengan sudu. Tiada pertimbangan di sini.

Resipi ini datang kepada kami dari Sally, blogger di belakang Ketagihan Baking Sally. Dia memanggilnya “karbohidrat karamel” segar dan bertambah baik kerana dia mengagak resipi lama di laman webnya untuk menjadikan versi ini lebih ringan dan mengembang.

Menurut Sally, kunci adalah dalam urutan apabila anda menambah krim berat.

“Pertama, kami akan menambah beberapa ketika kami membuat sos karamel gula perang. Itulah langkah 1. Kemudian kita akan menambah sedikit lagi apabila kita mencambuk gula gula-gula itu ke dalam gula karamel gula coklat yang sejuk. Penambahan cecair dalam langkah 2 mengubah tekstur sepenuhnya, tetapi tidak mengubah rasa itu sama sekali. Dengan satu perubahan kecil ini, frosting karamel ini telah diubahsuai sepenuhnya, bagaimana untuk membuat perubahan? ”

Anda bahkan tidak memerlukan termometer gula-gula untuk menjadikan bahan lima ini – mentega, gula perang, krim berat, garam, dan gula tepung – pembekuan! Ia perlu sejuk selama kira-kira 30 minit, tetapi itu memberikan anda masa untuk memulakan membakar cupcakes atau brownies.

Sekarang itulah yang saya panggil cara yang manis untuk menamatkan hari.

Dapatkan Resipi: Frosting Caramel Salted dari Ketagihan Baking Sally