(Kredit imej: Kelli Foster)

Kami telah melihat pelbagai tips untuk mendapatkan jus yang paling banyak dari sitrus. Segala-galanya dari cara ia dihiris, untuk melancarkannya di kaunter, dan kini, walaupun memanaskannya dalam gelombang mikro. Jadi apa yang berkaitan dengan haba dengan jus dalam lemon? Dan boleh beberapa saat dalam gelombang mikro benar-benar membantu anda untuk mendapatkan lebih banyak jus daripada sitrus ini?

Petua Asal

Walaupun peti sejuk adalah tempat terbaik untuk menyimpan jeruk apabila anda akan memakannya selama lebih daripada beberapa hari, ia mungkin bukan persekitaran yang terbaik apabila anda merancang untuk memasaknya. Persekitaran yang sejuk dalam peti sejuk menyebabkan membran jus-memegang dalam lemon dan sitrus lain untuk menegakkan, yang akhirnya mengehadkan potensi menghasilkan jus mereka.

Walau bagaimanapun, terdapat pelbagai tips yang terapung di sekitar Internet yang menunjukkan pemanasan lemon selama 15 hingga 20 saat dalam gelombang mikro sebelum jus akan menghasilkan lebih banyak jus. Pemanasan buah-buahan berfungsi untuk melembutkan membran yang sejuk, tegas, membolehkan jus mengalir dengan lebih bebas.

(Kredit imej: Kelli Foster)

Kaedah Ujian

Untuk menguji hujung ini, saya memasak tiga kepingan lemon, semuanya hampir sama dengan saiz dan berat.

Saya mula dengan memasak dua lemon yang telah disimpan dalam laci crisper peti sejuk. Mereka sejuk dan teguh, seperti yang anda harapkan dengan jeruk ditarik terus dari peti sejuk.

Saya mengeluarkan dua lagi lemon dari crisper, dan dipanaskan seluruh lemon di dalam ketuhar gelombang mikro pada kuasa tinggi selama 10 saat. Saya kemudian memotongnya dengan separuh dan jus lemon.

Akhirnya, saya menarik dua lagi lemon dari crisper, dan dipanaskan seluruh lemon di dalam ketuhar gelombang mikro pada kuasa tinggi selama 20 saat. Saya kemudian memotongnya dengan separuh dan jus lemon.

(Kredit imej: Kelli Foster)

Keputusan

Hasilnya lebih baik dari yang saya harapkan. Lemon yang dicincang lurus dari peti sejuk yang dihasilkan hanya di bawah 2/3 cawan jus. Lemon yang dibekalkan oleh microwaved selama 10 saat tidak lagi berasa sejuk pada sentuhan, tetapi mereka tidak cukup berasa hangat sama ada. Lemon ini menunjukkan peningkatan yang sangat kecil, menghasilkan jus jus 2/3.

Microwaving lemon selama 20 saat meninggalkan mereka merasa sedikit lebih hangat dan lebih lembut daripada lemon yang ditarik terus dari peti sejuk. Lemon ini menghasilkan 3/4 cawan jus – jauh lebih banyak daripada sebelumnya kepada kumpulan.

Putusan: Ini adalah hujung pukulan!

Nota Akhir

Langkah kecil ini pasti berbaloi jika anda merancang untuk lemon jus, atau apa-apa jenis sitrus lain, dengan 20 saat tinggi menjadi tempat terbaik untuk bermula.