Walaupun membuat pancake pancake tidak sukar, ia tidak selalu membuat pagi yang cepat. Tetapi anda boleh membuat lempeng hari minggu realiti dengan tip beku mudah ini. Yang terbaik antara semua? Ia tidak melibatkan reheating pancake sejuk.

Untuk Pancake Pancake Lebih Baik, Freeze the Batter!

Daripada membuat pancake dua kali lipat minggu ini dan memasaknya di dalam peti sejuk, hanya dua kali ganda adunan dan nikmati separuh untuk sarapan pagi dan membekukan seluruh adunan untuk hari yang lain.

Pembekuan pancake beku tidak memerlukan sebarang langkah atau alat khusus – cuma mencampurkan sekumpulan adunan kegemaran anda dan tuangkan ke dalam beg galas zip bersaiz galon (lebih kecil jika anda kerap membuat lempeng kurang daripada tentera). Gulung beg ke dalam bentuk kon untuk memastikan semua udara berlebihan dikeluarkan. Lay flat, kemudian meterai dan membekukan! Anda boleh menyimpan adunan di dalam peti sejuk sehingga sebulan.

Apabila anda sudah bersedia untuk melakukan pembuatan pancake, cairkan hanya dengan air suam atau semalaman di dalam peti sejuk. Keluarkan sudut beg untuk mengepung lempeng secara terus ke dalam panci panas. Sekarang adalah masa untuk bereksperimen dengan apa-apa bentuk dan reka bentuk yang aneh!

Tambah apa-apa dari cip coklat ke blueberry dan sarapan pagi khas untuk timbunan pendek walaupun pada pagi Selasa yang paling sibuk.

Sedikit Resipi Pancake Kegemaran Kami

  • Campuran Pancake & Waffle Setiap Hari
  • Cara Membuat Pancake Buttermilk yang paling ringan, Fluffiest
  • Cara Membuat Pancake untuk Satu
  • Pancake panci dengan Kompak Strawberry
  • The Best Pancake Recipe: Pancake Buttermilk Lofty