(Kredit imej: Emma Christensen)

Saya tidak tahu tentang anda, tetapi jika terdapat persaingan untuk perkakas yang paling banyak digunakan di dapur saya, besi waffle saya dengan mudah akan datang di tempat terakhir. Malah, ia tidak akan menjadi persaingan sama sekali – satu melihat debu yang mengumpul di atasnya dan semua pertaruhan tidak dimatikan.

Berita baik untuk wafel besi di seluruh dunia adalah bahawa ada orang yang lebih pandai daripada saya dan telah menemui cara untuk mengangkat besi wafel dari stigma perkakas tunggal. Oleh itu, bukan hanya mengambil peluang untuk memanaskannya untuk sarapan pagi Ahad, anda boleh menggunakannya untuk membuat hampir semuanya. Dari biskut cip coklat ke sandwic kepada coklat hash, kemungkinannya tidak berkesudahan.

Ini bermakna anda boleh (dan sepatutnya!) Paling pasti wafel beras anda juga. Ini satu lagi cara bijak untuk menggunakan apa-apa nasi yang dimasak. Hasilnya adalah terlalu rangup dan renyah di luar, tetapi hangat dan kenyal di dalamnya. Sekiranya anda tidak mempunyai nasi yang tersisa, anda tentu boleh memasak periuk segar untuk wafel, tetapi nasi “wafel” cenderung untuk tetap bersama-sama dengan lebih baik dan lebih mudah dikeluarkan daripada besi semasa anda bekerja dengan hari beras, kerana ia telah kering sedikit dan sejuk.

Hanya wafel itu jelas, teratas dengan telur goreng, dan anda mempunyai sarapan pagi yang mudah yang merosakkan dari rutin anda dengan cara yang terbaik. Atau dapatkan sedikit lebih kreatif dengan beberapa inspirasi daripada resipi-resipi yang mempunyai, bernasib baik untuk besi wafel saya, akhirnya membuat saya debu itu.

5 Resipi Nasi Wafel Unik dari Sekitar Web

  • Wafel Kimchi Nasi Goreng dari Miss Hangrypants
  • Waffled Bibimbap dari Rangkaian Makanan
  • Wafel Tauhu Mapo dari Saya adalah Blog Makanan
  • Wafel Beras Liar dari Relish
  • Wafel Miso-Sesame Tauhu Dengan Wickled Sticky Rice dari Serious Eats