Apa yang akan dilakukan cheesemoney pada masa itu ais krim minggu? Buat ais krim, sudah tentu … pelbagai cheesecake. Dan untuk masalah yang lazat dan lazat, kami telah melemparkan top cracker graham, juga.

Ini adalah sejenis aiskrim tanpa telur, dan pada dasarnya adalah satu pembuangan dan kacau. Atau, lebih tepatnya, satu sampah dan campuran, kerana ia dibuat sama ada pengisar atau pemproses makanan anda. Pembuat ais krim yang anda perlukan, tetapi dapur anda tidak akan. Tidak ada penyedut kuning telur, tidak melarutkan gula, dan tiada kacau. Dan yang terbaik, jangan risau tentang bahagian atas cracking cheesecake anda!

Es krim merasai seperti yang anda harapkan: seperti keledek, kaya cheesecake, dengan sedikit lemon, dan tidak terlalu manis. Ia akan menjadi hebat dengan kompos blueberry atau buah-buahan segar untuk mengurangkan krim. Pangkalan ais krim kelihatan hampir seperti adunan kek keju, dan tidak hairanlah: bahan-bahan dari dua pencuci mulut ini agak sama. Dan topping keropok graham adalah penjelmaan yang lebih sesuai daripada keropok keju klasik itu.

Kali seterusnya kita boleh memotong lemon ke bawah sedikit dan menggunakan semangat hanya setengah lemon, tetapi jika anda terpaksa memukul jeruk punca, pergi untuk itu, ia tidak membebankan sekurang-kurangnya.

Krim ais cheesecake adalah resipi David Lebovitz, dari buku es krimnya yang sangat baik, The Scoop Perfect; Namun, cracker graham yang runtuh, adalah ciptaan saya sendiri.

Ice Cream Cheesecake dengan Graham Cracker Crunch

Membuat kira-kira 3 cawan ais krim

Untuk ais krim:
8 auns krim keju
1 lemon, lebih disukai tidak tersembunyi
1 cawan krim masam
1/2 cawan setengah dan setengah
2/3 cawan gula
secubit garam

Potong keju krim ke dalam kepingan kecil. Sarang lemon langsung ke dalam pengisar atau pemproses makanan, kemudian tambah krim keju, krim masam, separuh setengah gula, gula dan garam, dan serbuk sehingga halus. Campurkan campuran dengan teliti di dalam peti sejuk, kemudian beku di pembuat ais krim anda mengikut arahan pengeluar.

Untuk masalah cracker graham:
4 keranda graham
1/2 cawan gula perang
1/2 batang mentega unsalted, cair
1 sudu vanila
1/2 garam sudu teh
1 sudu besar gula pasir

Panaskan ketuhar hingga 350 ° F. Gariskan kertas penaik rim dengan kertas kertas atau kuali penaik nonstick, seperti sudu. Di dalam mangkuk pemproses makanan, adunan keropok graham sehingga sangat halus. Masukkan gula perang dan proses lagi untuk dimasukkan. Tambah mentega cair, vanila, dan garam dan proses sehingga digabungkan, mengikis sisi pemproses makanan yang diperlukan.

Campurkan campuran ke dalam lembaran pembakar yang disediakan, taburkan dengan gula pasir, dan goncangkan pan untuk mengedarkan serbuk pada lapisan yang lebih baik. Bakar sehingga wangi dan wangi emas, kira-kira 12-15 minit. Pindahkan baking sheet ke rak dawai untuk menyejukkan sepenuhnya. Menggunakan spatula atau tangan anda, memecahkan cracker graham runtuh ke dalam kepingan. Jika tidak digunakan dengan serta-merta, simpan dalam bekas kedap udara.

Berkaitan: Cara Membuat Kek Cheesecake Yang Akan Memukau Rakan Anda

Nora Singley adalah seorang kekasih yang gemar keju, dan untuk beberapa waktu dia adalah Cheesemonger dan Pengarah Pendidikan di Kedai Keju Murray di New York City, di mana dia terus mengajar kelas keju untuk orang ramai. Dia kini seorang pembantu chef di The Martha Stewart Show.

(Imej: Nora Singley)