(Kredit gambar: Jessica Goldman Foung)

Sekiranya anda tidak pernah mendengar, rasa avokado hebat. Dan sama ada anda menggunakannya untuk membuat guacamole atau roti bakar alpukat yang pernah popular, mereka juga membuat makanan ringan yang hebat. Itulah sebabnya, hari ini, saya ingin melihat lebih dalam beg trik alpukat dan menunjukkan kepada anda apa lagi yang dapat dilakukan oleh buah ini – yang tidak dapat dipecahkan menjadi penyebaran berkrim.

Hampir semua gigitan ini mentah dan tidak memerlukan memasak atau panas (hooray!), Yang bermaksud mereka adalah hidangan musim panas yang sempurna untuk membuat pada waktu petang yang hangat atau untuk mengangkut potluck (kerana mereka tidak memerlukan penyejukan). Tetapi ambil perhatian: Amalan terbaik untuk membuat apa-apa hidangan alpukat pada hari yang anda merancang untuk memakannya, kerana alpukat akan menjadi coklat dengan pendedahan ke udara. Tetapi perisa jus limau atau mana-mana helah ini akan membantu memastikan makanan ringan itu hijau.

(Kredit gambar: Jessica Goldman Foung)

Berpakaian Abokad

Dengan pusaran cepat dalam pengisar atau pemproses makanan, anda boleh mengubah alpukat menjadi pakaian sutra yang melengkapi apa-apa dari salad hari biasa yang mudah ke piring kuali anda yang seterusnya – atau juga kepingan gergasi betik. Anda boleh simpan persamaan dengan hanya sedikit cuka dan minyak zaitun, atau mencerahkan sesuatu dengan cilantro dan kapur. Pergi ke laluan Dewi, atau dapatkan sedikit gaharu dengan jus tahini dan limau.

(Kredit imej: Heather Christo)

Alpukat yang disumbat

Bercakap mengenai pelbagai guna! Alpukat yang disumbat bukan sahaja menghiburkan; mereka juga membuat pembersihan mudah (dan mesra alam), kerana mereka berdiri untuk mangkuk. Persamaan untuk alpukat yang disumbat akan menjadi insanely mudah: Gunakan sudu untuk melepaskan kebanyakan alpukat dan campurkan daging “avocado” yang sisa dengan salsa kegemaran anda (jagung, kacang, dan tomato!), Ceviche (udang dan mangga! ), atau bahan salad (walnut, basil, dan keju biru!). Kemudian, masukkan semuanya kembali ke alpukat dan berkhidmat.

Mumpung alpukat tunggal untuk snek cepat atau meja makan mudah alih mudah alih, membuat banyak untuk pesta, atau menubuhkan bar alpukat yang disumbat sepenuhnya, jadi orang boleh mengisi mangkuk alpukat mereka inginkan.

(Kredit gambar: Jessica Goldman Foung)

Lobak Avocado Semangka

Untuk sesuatu yang menyeronokkan, berwarna-warni, dan sejuk, cubalah memasangkan kiub menyegarkan semangka dengan bulat alpukat. Anda boleh campurkan dalam mangkuk besar, seperti salad, atau tusukan mereka untuk bahagian individu. Kemudian top dengan zest limau, jus kapur, dan lada cabai kecil.

(Kredit gambar: Jessica Goldman Foung)

BLTA Lettuce Cups

Ditch roti untuk makan tengahari piknik anda atau potluck seterusnya, dan cuba letakkan semua perlengkapan sandwic BLTA kegemaran anda dalam cawan selada yang kuat. Bukan sahaja ini melembapkan kegemaran makan tengah hari, tetapi ia menjadikan snek perjalanan yang hebat tanpa gigitan yang basah. Anda boleh menyimpan perkara-perkara tradisional dengan bacon, atau bermain-main dengan menggantikan bit atau kacang untuk “B” di BLTA. Gunakan pakaian peternakan kecil di atasnya, atau, sememangnya, dua kali ganda pada “A” dengan salah satu pembungkusan alpukat yang disebutkan di atas.

(Kredit gambar: Jessica Goldman Foung)

Alpukat Flakes Coconut Flake

Saya tidak boleh bawa diri saya untuk melakukan roundup alpukat tanpa bercakap mengenai kentang alpukat. Lazimnya Panko atau roti kerak roti kotoran kepingan alpukat berkrim, dan kemudian anda mendapatkan luar yang renyah dengan baik menggoreng dalam minyak panas atau baking di dalam ketuhar. Tetapi untuk versi yang lebih sihat dan lebih cepat, cuba salurkan alpukat terlebih dahulu dalam sedikit jus limau dan madu (saya menggunakan madu halia di sini), dan kemudian menggulung kentang goreng di kelapa bakar untuk sesuatu yang ringan, gila, dan tropika. Belum lagi telur, minyak, dan bebas oven.