Resipi: Biskut dan Bawang Ringan

(Kredit imej: Faith Durand)

Apabila saya mula menggunakan periuk perlahan, saya gembira menyiapkan bahan sebelum saya pergi kerja supaya saya dapat pulang ke rumah untuk makan panas. Kadang-kadang, kadang-kadang tidak ada waktu dalam rutin pagi saya. Memakan daging, memasak sayur-sayuran, dan mengurangkan cecair kadangkala berjumlah satu jam persediaan atau lebih.

Kemudian saya memutuskan untuk mula menggunakan periuk perlahan saya lain cara: semalaman sebaliknya.

Bagaimana saya Memulakan Memasak Lambat Semalaman

Ini semua bermula ketika saya sedang memasak makanan ringan untuk seorang teman yang baru saja mengandung, dan saya perlu menyampaikannya terus dari kerja. Saya menyedari satu-satunya cara untuk menyiapkan ramuan pada malam sebelum dan menghidupkan periuk perlahan sebelum tidur.

Slow Cooker Chicken Tikka Masala

(Kredit imej: Emma Christensen)

Kenapa Saya Suka Menggunakan Cooker Sederhana Semalaman

Makan ternyata hebat, dan kaedah periuk perlahan semalaman telah menjadi cara kegemaran saya untuk memasak untuk beberapa sebab:

  1. Tidak ada lagi tekanan untuk keluar kerja dalam masa yang singkat. Kadang-kadang saya bekerja terlambat atau berakhir dengan rancangan terakhir yang membuat saya keluar dari masa ke masa yang dirancang. Walaupun dengan fungsi hangat pada periuk perlahan saya, saya tidak pasti jika saya akan membuatnya pulang ke rumah pada waktunya untuk menghidupkan periuk perlahan, terutama jika hidangan itu saya bimbang tentang terlalu masak, seperti ayam.
  2. Satu peluang untuk memeriksa makanan sebelum berkhidmat. Selalunya, saya akan mengetahui apabila saya tiba di rumah, beberapa saat sebelum merancang untuk menyediakan hidangan, bahawa ia tidak cukup dimasak. Panggang panggang akan menjadi sedikit sukar dan boleh digunakan selama 30 minit hingga satu jam untuk memasak sebelum menjadi garpu-tender. Mampu menyemak hidangan pada waktu pagi sebelum pergi bekerja memberi saya ketua – Saya boleh merancang untuk satu jam masa memasak tambahan ketika saya pulang ke rumah, sebagai contoh.
  3. Masa untuk perisa untuk berkembang. Apabila saya membuat cabai dan teriak daging lembu, satu hari tambahan yang dibelanjakan di dalam peti sejuk membantu perisa membina lebih mendalam daripada hidangan segera. Kali ini memberikan hidangan tambahan rasa yang tidak dapat saya dapatkan dalam enam hingga lapan jam dalam periuk perlahan sahaja.
  4. Hanya hangat dan berkhidmat. Biasanya makanan yang saya buat dalam periuk perlahan saya memerlukan memotong lemak yang berlebihan, mencincang daging, dan langkah terakhir yang lain sebelum berkhidmat. Sekiranya saya dapat melakukan ini pada waktu pagi, maka ia hanya satu langkah untuk menghangatkan dan berkhidmat ketika saya pulang ke rumah.
  5. Lebih banyak masa untuk membuat resipi rumit. Saya suka makan-makanan ringan dengan banyak persediaan. Protein menyusu, memasak sayur-sayuran, dan periuk de-glazing membuat makanan yang lebih enak, dan saya suka mempunyai masa tambahan untuk menyelesaikan langkah-langkah ini pada waktu malam.

Yang mana satu pilihan anda? Menggunakan periuk perlahan dalam semalam? Atau pada siang hari, semasa anda sedang bekerja?

Makanan masak yang lambat untuk cuba memasak dalam semalam

  • Gulung tikar dan Bawang yang lambat
  • Bourguignon daging lembu yang masak
  • Slow Cooker Chicken Tikka Masala
  • Bagaimana Membuat Daging Braised Mexico dalam Cooker yang Lambat