Dengan gigi yang tajam, bergerigi, pisau bergerigi adalah dapur setara dengan gergaji. Bilah yang panjang dan berkuasa cepat untuk mengikat makanan dan cukup kuat untuk mengiris melalui apa sahaja di jalannya. Berikut adalah lima lagi cara anda perlu meletakkan pisau serrated anda untuk bekerja, di luar memotong roti roti berkerak.

(Kredit imej: Christine Han)

1. Menghirup tomato ceri.

Kami sudah tahu ini adalah pisau untuk menjangkau apabila menghirup tomato besar, berair yang berair, tetapi ia juga merupakan alat terbaik untuk mengiris banyak tomato ceri sekaligus. Satu keping dari pisau bergerigi panjang menjadikan tugas ini sebagai satu perkara yang sangat membosankan.

Baca Lagi: Cara Slice Bunch of Cherry Tomatoes Sekali

(Kredit imej: Terapi Apartment)

2. Mengupas nanas.

Gigi pisau yang tajam dan tajam ini menjadikannya mudah dipotong melalui kulit keras nanas, daun berduri, dan teras.

Menendang Strawberry Shortcake

(Kredit imej: Christine Han)

3. Torting a cake layer.

Bersama spatula mengimbangi anda, simpan pisau serrated yang berguna jika anda bercadang untuk mencuba kek, atau potong ke lapisan yang lebih nipis sebelum mengental dan menghias. Bilah panjang membolehkan anda membuat satu, lancar memotong melalui kek.

Cara Membuat Sandwic Ais Krim untuk Orang ramai

(Kredit imej: Jeff Roffman)

4. Memotong sandwic es krim besar dan pencuci mulut beku.

Pisau bergerigi cemerlang dalam memotong makanan dengan pelbagai tekstur – seperti sandwic es krim yang teguh di luar dengan pusat lembut dan berkrim. Firma, makanan pencuci mulut besar juga mendapat manfaat daripada bilah pisau tambahan ini.

Dapatkan inspirasi: Cara Membuat Sandwic Ais Krim untuk Orang ramai

Cara Membuat Sandwich untuk Orang ramai

(Kredit imej: Maria Midoes)

5. Menghirup sandwic besar.

Untuk sandwic berukuran besar, disusun antara boule atau roll hoagie yang lebih panjang, pisau panjang dan tajam pisau serrated adalah cara terbaik untuk mengiris melalui.

Dapatkan inspirasi: Cara Membuat Sandwich untuk Orang ramai