Mari kita menghadapinya: Keju kambing yang hancur dapat membosankan. Dan ada dunia keju yang menarik yang hanya dipanggil untuk ditemui, dengan harapan untuk dipilih sebagai yang akan menghidupkan salad hijau anda musim ini.

Salad musim sejuk boleh menjadi rumit kerana, secara jujur, kami tidak mempunyai tomato yang lazat dan sayur-sayuran musim panas untuk memotong dan membuat ciptaan yang berwarna-warni dan mengisi. Sebaliknya, kita bergantung pada sayur-sayuran yang lebih muda, mentol seperti adas dan radishes, timun dan wortel, dan sayur-sayuran akar sekali-sekala. Jadi keju boleh jadi penting. Keju menambah rasa dan tekstur kepada apa yang boleh menjadi salad berulang. Walaupun kebanyakan pilihan ini sudah tentu kurang, kami memilih lima keju berikut kerana mereka memuji salad yang lebih hangat, lebih besar dengan jenis rahmat tertentu. Kami fikir anda akan bersetuju.

5 Kegemaran Kami:

1) Ricotta Salata: Ricotta ini tidak berkrim seperti yang anda paling biasa. Sebaliknya, ia adalah lembut, lembut, sedikit keju masin yang hebat di tempat keju feta atau kambing.
2) Parmigiano-Reggiano: Keju ini asin, berminyak ini sering digunakan untuk menyiapkan hidangan pasta, tetapi ia juga dipanaskan dengan baik atas salad..
3) Manchego: Keju susu kambing Sepanyol ini mempunyai rasa manis, ringan dan rasa yang sedikit berasap. Sempurna untuk memasak untuk pembuka selera tetapi lebih baik dengan zaitun, timun dihiris dan lemon yang dipelihara dalam salad seterusnya.
4) Creamy Feta: Oleh kerana salad musim sejuk sering mempunyai sayur-sayuran yang hangat, menggunakan feta yang rapuh dan asin dengan konsistensi yang lebih ringan akan menambah sepakan yang baik untuk setiap gigitan, menjadikan salad anda lebih senang daripada flat kewajiban pertengahan Januari.
5) Blue Stilton: Untuk keju terakhir kami, kami memilih keju biru Inggeris yang tidak terlalu kuat. Untuk membuat salad yang seimbang, tambahkan sesuatu yang manis seperti kacang candied atau buah-buahan kering: rasa tajam Stilton akan mengimbanginya dengan baik.

Berkaitan: Recipe Diner Klasik: Salad Wedge dengan Keju Biru

(Gambar: Nora Singley dan Emma Christensen)