(Kredit imej: Christine Gallary)

Salmon boleh menjadi majlis makan malam yang mudah, tetapi ia adalah ikan yang juga boleh membawa beratnya sebagai hidangan mewah untuk malam utama hujung minggu atau hidangan utama majlis makan malam. Ini semua tentang bagaimana anda memasaknya (cara yang banyak!) Dan bagaimana anda berpakaian.

Berikut adalah lima perkara penting untuk membantu anda dengan yakin memasak salmon yang lazat setiap kali.

1. Ya, anda boleh memasak salmon di mesin basuh pinggan mangkuk!

Ya, anda benar-benar membaca dengan betul, dan mempercayai saya, kami semua sama terkejut seperti anda sekarang. Seperti yang baru-baru ini diketahui oleh Christine untuk memberikan percubaan ini, salmon yang dimasak di mesin basuh pinggan mangkuk dipadamkan dengan sempurna, hanya dimasak, dan mempunyai tekstur yang sama seperti salmon yang dimasak dengan sous vide kaedah.

Baca lebih lanjut → Bolehkah Anda Memasak Salmon dalam Mesin Pencuci Tangan?

2. Hanya satu atau dua bahan yang dapat mengubahnya.

Salmon adalah hidangan yang hebat untuk menyimpan rotasi makan malam biasa anda, tetapi memakannya dengan jelas mendapat puasa lama. Staples mudah yang sudah ada di dapur anda – seperti serbuk roti, herba, dan yogurt – akan pergi jauh untuk membuat makan malam lebih menarik.

Baca lebih lanjut → 5 Cara Mudah Membuat Salmon Bahkan Lebih Delicious

Cara Memasak Salmon dalam Ketuhar

(Kredit imej: Leela Cyd)

3. Pemasak perlahan adalah sihir untuk salmon.

Walaupun kita sering bersandar pada periuk perlahan kita untuk mengurangkan luka daging yang kuat, ia berfungsi sama seperti ikan haram. Dimasak pada suasana yang rendah dalam campuran beraroma stok dan herba, atau minyak zaitun, anda boleh menghancurkan salmon dalam periuk perlahan di bawah satu jam. Hasilnya adalah ikan super lembut, lembab yang lembab, dan tidak ada lagi yang mengkhawatirkannya.

Baca lebih lanjut → Slow-Cooker Poached Salmon

4. Apa benda putih pada salmon yang dimasak?

Jika anda pernah memasak salmon, maka anda sudah biasa dengan barang putih lembut yang tidak menampakkan yang muncul di permukaan ikan. Ia albumin, protein yang ditarik keluar dari serat otot sebagai ikan memasak, dan ikan yang terlalu matang mempunyai lebih banyak lagi. Jadi, cara terbaik untuk mengelakkannya ialah dengan memasak salmon anda betul-betul betul.

Baca lebih lanjut → Memasak Salmon: Tips untuk Meminimumkan Itu Perkara Putih Aneh

5. Anda akan tahu salmon dilakukan apabila ia mudah pecah.

Gunakan garpu untuk memeriksa salmon untuk derma. Apabila ikan menyapu dengan mudah, ia dilakukan. Anda juga boleh menggunakan termometer yang dibaca segera untuk memeriksa derma. USDA mengesyorkan suhu dalaman minima 145 ° F, yang harus diukur di bahagian tebal filet.

Baca lebih lanjut → Cara Memasak Salmon dalam Ketuhar

Apakah petua anda untuk memasak salmon yang lebih baik??