Grilled Chipotle Lime Cauliflower Steak

(Kredit imej: Faith Durand)

Sayur-sayuran sendiri adalah mulia. Kukus, panggang, panggang – apabila anda menemui pertandingan sayuran anda, ia boleh menjadi perkara yang indah. Tetapi kadang-kadang, anda perlu melakukan sedikit perkara – anda tahu, dapatkan sedikit lebih kreatif dengan apa yang anda ada. Dan kadang-kadang, kreatif adalah semudah merawat sayur-sayuran seperti anda merawat daging anda.

Sama ada anda cuba menambah sayur-sayuran untuk diet anda, atau hanya bosan dan mahu beberapa idea, berikut adalah lima cara yang menyeronokkan untuk merawat sayuran anda seperti daging.

1. Stik Cauliflower Steak

Cauliflower hanyalah sihir biasa. Daripada membuang daging lembu di atas panggangan, cubalah memotong kembang kol menjadi “stik” dan surutnya dengan banyak chipotle dan limau sebelum dan menambahnya kepada panggangan.

→ Dapatkan Resipi: Chipotle Grilled Lime Cauliflower Steak dari The Kitchn

(Kredit imej: Kisah Dapur Hijau)

2. Beet Bourguignon

Bourguignon daging lembu tradisional adalah tentang rasa manis, daging, beberapa sayur, brendi, dan rempah. Ia adalah medley yang cantik yang hanya menjadi lebih baik dengan usia. Ingin menukar perkara? Cuba versi vegetarian ini dengan bit sebagai bintang.

→ Dapatkan Resipi: Beet Bourguignon dari Cerita Dapur Hijau

(Kredit imej: Sobremesa)

3. Sandwic Ball Cendawan (Daging)

Cendawan mempunyai tekstur indah yang menyerupai tauhu. Resipi bakso vegetarian ini telah menggabungkan kacang putih dengan cendawan dalam pemproses makanan untuk membuat adunan lembap. Doh kemudian digulung dalam rempah dan serbuk roti sebelum dibakar di dalam ketuhar.

→ Dapatkan Resipi: White Bean dan Cendawan “Meatball” Subs dari Sobremesa

(Kredit imej: The Little Things)

4. Carrot Tartare

Saya pertama kali mendengar tentang menggunakan wortel di tempat daging untuk tartare dari Eleven Madison Park Daniel Humm. Ini idea yang mudah tetapi bijak: Jalankan wortel anda melalui penggiling daging atau pemproses makanan, kemudian tambahkan telur dan sebilangan besar rempah.

→ Dapatkan Resipi: Carrot Tartare dari The Little Things

(Kredit imej: Karen Biton-Cohen)

5. Burgers Terung Panggang

Tidak perlu membeli burger veggie musim panas ini! Salah satu cara terbaik untuk menyediakan terung pada musim panas adalah pada panggangan. Terung mempunyai tekstur yang gemuk sehingga menjadikannya calon ideal untuk pengganti burger yang mudah.

→ Dapatkan Resipi: Burgers Terung Panggang dengan Halloui Keju dari The Kitchn