Walaupun prepping ubi keledek dan mungkin juga payudara ayam mungkin sebahagian daripada rutin penyediaan makanan mingguan anda, bit harus menjadi pendatang baru. Fikirkan mereka sebagai gelombang sayuran seterusnya untuk persediaan untuk makanan berwarna-warni sepanjang minggu.

Jadi masak panggang besar bit dan tahu bahawa anda boleh mempunyai acar dan salad yang lazat (keju kambing, siapa pun?) Pada masa depan anda di setetes topi. Dan itulah permulaan. Terdapat banyak perkara yang boleh anda lakukan dengan bit yang dipanggang yang telah anda buat terlebih dahulu. Berikut adalah lima cara unik kegemaran kami untuk menikmati mereka.

1. Pusingkan mereka ke dalam hummus.

Setelah dibakar, bit adalah cukup lembut untuk digunakan sebagai pengganti kacang ayam dalam hummus tanah. Tuangkan mereka ke dalam pemproses makanan dengan bawang putih dan tahini dan campurkan sehingga anda mendapat kentut yang berkrim dan merah jambu.

Dapatkan resipi: Bean Creamy & Tahini Dip

(Kredit imej: Samantha Seneviratne)

2. Bakar mereka ke dalam kek coklat coklat.

Ya, coklat dan bit mungkin tampak seperti pasangan yang tidak mungkin, tapi percayakan kami. Beets sebenarnya menambah rasa manis dan kelembapan untuk cupcakes sambil membantu meningkatkan rasa coklat mereka.

Dapatkan resipi: Chocolate Beet Cupcakes dengan Cream Sour Cream Ganache Frosting

3. Gunakannya dalam tart yang gurih.

Tartum gurih yang mudah, dibuat lebih mudah dengan pastri puff beku, adalah pilihan yang baik untuk makan tengahari yang menyenangkan atau makan malam yang ringan. Pergi untuk kepingan bit merah atau panggang beberapa warna yang berbeza untuk benar-benar membuat pop tart.

Dapatkan resipi: Beet Roasted dan Turner Galette

(Kredit imej: Emma Christensen)

4. Barang-barang mereka ke dalam sandwic.

Kami berfikir untuk mengisi sandwic kami dengan segala macam sayuran yang lazat, tetapi untuk beberapa sebab bit sering tertinggal. Mereka sebenarnya penahan sandwic yang hebat yang dipegang dengan baik antara kepingan roti.

Dapatkan resipi: Pita Pita dengan Crunchy Romaine, Bean Panggang, Ayam & Manchego Keju

5. Campurkan mereka ke dalam pesto.

Siapa kata pesto harus menjadi hijau? Campurkan bit bit panggang dengan bawang putih, badam, dan minyak zaitun untuk pesto yang bertenaga yang sangat besar yang dilemparkan dengan pasta atau tersebar di crostini atau bahkan pizza.

Dapatkan resipi: Vegan Beet Pesto Pasta