Gambar ini: Anda mengeluarkan bak besar ais krim di bar barbeku atau pesta kolam renang belakang rumah anda, dan selepas ia dibekuk dan diedarkan, ia akan dilupakan sebagai tetamu kembali berenang, bersantai, dan berbual. Terdapat tabung yang duduk di musim panas, dan tidak lama lagi ia adalah kekacauan yang melekit. Lebih baik membuangnya kembali ke dalam peti sejuk untuk menyambung semula untuk kali seterusnya, bukan? Salah.

Terdapat beberapa makanan yang anda tidak perlu menyegarkan semula dan sayangnya ais krim adalah salah satu daripada mereka. Inilah sebabnya.

1. Anda akan kehilangan udara.

Apa yang membuatkan es krim begitu istimewa ialah udara yang dicambuk ke dalamnya apabila dipahat, yang memberikan tekstur yang ringan, berkrim. Apabila ia cair, udara hilang. Oleh itu, apabila anda melekatkannya kembali ke dalam peti sejuk, ia kembali ke dalam blok padat – anda perlu memecahkannya semula untuk mendapatkan beberapa udara kembali.

2. Ia menjadi berbiji.

Kali pertama ais krim beku, kristal ais yang membentuknya kecil dan seragam. Bagaimanapun, jika ia diperbaharui selepas ia cair, kristal ais yang lebih besar sebenarnya terbentuk. Ini membuat produk berais yang mempunyai tekstur kasar dan tidak menyenangkan.

3. Ia berpotensi tidak boleh dimakan.

Seperti mana-mana produk tenusu, jika dibiarkan pada suhu bilik atau lebih hangat untuk tempoh masa yang panjang, bakteria berbahaya boleh mula berkembang. Kerana ais krim beku pada permulaan, ia akan mengambil sedikit masa untuk ini menjadi kebimbangan, tetapi jika anda berlaku untuk meninggalkan bak keluar di bawah matahari selama beberapa jam dan ais krim cair hangat, ada risiko pertumbuhan bakteria.