(Kredit imej: Joe Lingeman)

Anda tahu bahawa perasaan kepuasan yang datang dari melakukan sesuatu dengan cara yang benar-benar bijak? Begitulah cara Mustard Dijon membuatkan saya berasa. Ini balut mustard secara serius boleh membuat anda berasa seperti jenius di dapur sebaik sahaja anda tahu bagaimana menggunakan kekuatannya yang halus dan gurih untuk memberi impak besar kepada hampir semua yang anda masak.

Ia cukup “ramuan rahsia” yang muktamad, menjadikan kilang vinaigrettes anda, perkakas rumah lebih mudah, dan mac dan keju anda lebih elegan – walaupun mac dan keju itu berasal dari kotak.

Kami menyimpan tab pada semua cara untuk menggerakkan, menggerakkan, menyebarkan, dan menyusun sedikit sihir Dijon ke dalam masakan anda, dan kami mahu anda menyertai.

Dapatkan Tahu Dijon, Raja Semua Mustard

Dijon perkasa yang kuat! Fikirkan Dijon sebagai versi yang lebih lembut, cebisan kuning sawar yang biasa anda tanamkan pada anjing panas. Ia mempunyai keasaman yang lembut, berkat wain putih (mustard kuning mendapat tang dari cuka putih), yang masih berfungsi untuk membuat rasa semua yang ia bersentuhan dengan sedikit lebih cerah. Got Dijon? Inilah yang perlu dilakukan dengannya.

1. Buat vinaigrette yang lebih baik.

Dijon mustard berfungsi sebagai pengemulsi dalam vinaigrette, bermakna ia membantu campuran minyak ke dalam cuka tanpa memisahkan. Kami diceroboh dengan mustard Dijon di vinaigrettes dan bercampur dengan mayo dan yogurt untuk berpakaian salad dua minit, sos ini untuk kubis, dan sebagai sos untuk sayuran direbus.

2. Pukul pengasam paling mudah di dunia.

Apabila saya terburu-buru dan perlu makan malam dengan cepat, saya membuang Dijon, mayo, jus lemon, madu, dan sesuatu yang pedas (biasanya goncang atau dua Cholula) dalam beg zip-top dan marinate dada ayam atau paha. Masak mereka di dalam ketuhar, di atas dapur, atau di atas panggangan sehingga mereka datang ke temp dan anda melihat makan malam percuma yang boleh anda sajikan dengan salad besar.

Apabila anda memerlukan panduan mengenai perkadaran, lihat bagaimana prinsip yang sama ini dimainkan dengan ayam maple mustard, ayam kari madu, atau resipi mulia untuk balsamic dan mustard glazed paha ayam dan ara – yang cukup banyak sebagai seksi seperti ayam boleh mendapatkan satu malam.

3. Ayam roti, daging babi, ikan, atau tulang rusuk.

Proses penyemburan tiga langkah boleh memberi anda rasa kasar dan renyah yang luar biasa pada makanan, tetapi kadang-kadang itu terlalu banyak hidangan kotor. Kali seterusnya cuba salkan ayam, daging babi, ikan, dan juga tulang rusuk dengan Dijon dan kemudian taburkan beberapa buah roti atau campuran rempah. Anda akan terkejut dengan prestasi yang baik ini!

4. Buat penyebaran sandwic 2-bahan.

Anda tahu Dijonis adalah hanya mayo dan mustard Dijon, bukan? Tetapi hei, yang memerlukan mayo? Satu sapuan mustard sahaja adalah semua yang anda perlukan untuk ini sandwic apel dan keju sandwich. Lulus wain putih, sila.

5. Pukul sos musim panas ajaib.

Dijon adalah sepertiga dari trifecta kegembiraan yang menjadikan ini mudah, sos tiga ramuan pasangan kegemaran kami untuk ayam panggang, daging babi, dan sayuran panggang.

6. Jazz up soup.

Sekiranya anda biasanya menghirup sedikit cuka atau memerah sedikit lemon ke sup anda untuk membangkitkannya sedikit, cuba kacau di beberapa Dijon. Mulailah kecil – ingat tidak ada pengambilan balik apabila anda menambah terlalu banyak – dan anda tidak akan pernah melangkau penambahan ini ketika membuat sup mi ayam lagi.

7. Campurkannya ke dalam telur.

Telur mencintai beberapa Dijon. Kocok ke dalam campuran untuk telur hancur, quiche, frittatas, dan kaseroles, dan anda akan melihat telur dalam cahaya baru yang lebih menarik. Inilah caranya untuk casseroles telur yang lebih canggih.

8. Gunakannya sebagai pangkalan untuk galet anda yang seterusnya.

Berhati-hati dengan bahagian bawah basah! Apabila membuat pie yang gurih, galet atau crostata, slaid bahagian bawah dengan Dijon. Ia menambah rasa dan berfungsi sebagai penebat untuk mengelakkannya.

9. Cobalah dalam mac dan keju.

Mustard muncul di banyak mac dan keju Resipi – terutamanya yang bermula dengan roux – tetapi kawan-kawan, adakah anda menambah satu set perut ke kotak Annie itu? Malah kotak biru tidak dapat melarikan diri dari naik taraf bisikan Dijon boleh membuat.

10. Tambahnya ke mayo buatan sendiri.

Mayo buatan sendiri cukup sederhana, selagi anda mempunyai pengadun rendaman. Mustard Dijon menjadikan mayo lazat sambil meredakan kekayaan.

11. Letakkan dalam slaw.

Mendapatkan coleslaw yang membosankan? Pukul beberapa Dijon ke dalam vinaigrette. Ia menambah kesuburan tanpa perlu bergantung kepada tenusu.

12. Letakkan dengan kentang panggang.

Tiga perkataan untuk anda: Dijon kentang panggang. Ini adalah salah satu sisi minimalis kegemaran kami, dan ia membungkus pukulan besar-besaran. Bekas kentang sejuk adalah luar biasa jika anda berada dalam perkara yang sama.

13. Buat sayu untuk ham dan lain-lain.

Anda hanya lima ramuan daripada pergi ke mana-mana sahaja, lakukan apa-apa gula pasir coklat untuk ayam dan daging babi – tetapi ia benar-benar menunjukkan pada ham percutian. Walaupun gula perang memimpin dalam sayu ini, ia ditekan oleh keasidan pengimbangan Dijon.

14. Buat ayam mustard Perancis.

Apa yang anda dapat apabila anda menggabungkan paha ayam yang berpatutan dengan sos berkrim Dijon-mustard yang berkrim? Salah satu makan malam ayam yang paling lazat, anda boleh memasak pada satu malam.

15. Buat p yang sangat mudahsos.

Mustard Dijon berfungsi sebagai pengemulsi dalam sos kuali yang bermula dengan larutan yang dihasilkan dari daging memasak. Rasanya rasa baik dengan segala-galanya dari ayam ke stik, yang bermaksud ia adalah ruji yang kita jangkakan untuk bila-bila masa yang kita mahu membuat makan malam malam itu merasakan sedikit istimewa.

Okay, saya tahu kita terlepas beberapa perkara. Bagaimana anda menggunakan mustard Dijon dalam masakan anda?